I november levererade Airbus 84 flygplan till 52 kunder. Månadens leveranser inkluderade 77 narrowbodies, inklusive en A220-100, 11 A220-300, en A319neo, 23 A320neo och 41 A321neo. Man levererade även sex widebodies, en A330-900, resten A350-900. Månadens största kunder var United Airlines som fick åtta A321neos, och IndiGo som fick två A320neos och fem A321neos.
Det totala antalet levererade flygplan är 643 i år, och det verkar som att helårsmålet på 770 leveranser blir en omöjlighet, eftersom det saknas 127 flygplan. I december förra året levererade Airbus 112 flygplan. Årsmålet sänktes från 800 flygplan i juli.
De ökade leveranserna var kopplade till att Airbus gjorde en överenskommelse med motortillverkaren CFM. CFM har gått med på att omdirigera vissa motorer till Airbus. Antalet motorer är inte klart, men Airbus har uttalat att "Vi arbetar med våra leverantörer, inklusive våra motorleverantörer, för att uppfylla åtagandena."
Det brittiska konsultföretaget Cirium Ascend uttalade att ”det ser ut att vara den förändring som behövs för att Airbus ska närma sig sitt mål”. Boeings siffror har inte kommit ut än, men Cirium Ascend uppskattar att Boeing kommer leverera cirka 12 flygplan i november.
Novemberbeställningarna inkluderade tio A321neos, 15 A330-900 och fem A350-900, alla till okända kunder.