Det finns 7 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Icke TP
Skrivet av Pilot, 2012-06-02 04:02:18
Jag tvivlar att USAs flygbolag vill återgå till bullriga och skakiga TP.
|
|
SAAB
Skrivet av Magnus, 2012-06-02 02:08:14
Ett nytt civilt flygplansprojekt vore nog i tiden för saab. Kanske återproduktion av SAAB 340/2000.
|
|
@Markus
Skrivet av vad???, 2012-06-01 07:33:05
Det var väl snarare försent, SAAB kom ut med en Turbopropp då marknaden hade gått ifrån tanken om Propeller och ville ha Jet. EMB145 var dessutom et antal miljoner dollar billigare än SB2 Vilket slog ut SAAB på marknaden.
|
|
@Markus
Skrivet av vad???, 2012-06-01 07:32:59
Det var väl snarare försent, SAAB kom ut med en Turbopropp då marknaden hade gått ifrån tanken om Propeller och ville ha Jet. EMB145 var dessutom et antal miljoner dollar billigare än SB2 Vilket slog ut SAAB på marknaden.
|
|
Turboprop
Skrivet av Markus, 2012-05-31 21:55:50
Saab 2000 kom tyvärr i fel tid, för tidigt. Modellen var före sin tid, men marknaden var den att flygbolagen/kunderna ville ha mindre jetplan (regional jets) istället för turboprops. Nu har pendeln svängt, främst beroende på bränslepriserna
|
|
Börsnoterst
Skrivet av Mats, 2012-05-31 15:14:00
Det som kallas Saab Aircraft är väl ett affärsområde inom Saab. (Som inte hade med Saab Automobile) att göra. Aeronautics heter affärsområdet. Saab är börsnoterat i Stockholm, största ägaren är Investor (Wallenberg).
|
|
Företaget SAAB Flygplan
Skrivet av Stig, 2012-05-31 08:42:24
Hur ser ägarstrukturen ut i SAAB Aircraft. Kan någon berätta hur det är uppdelat?
|
|