Det finns 17 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
@mj
Skrivet av Kalle kula, 2013-01-15 19:56:04
Det var några år sedan Golden hade nattstopp i KRN. Ett rekativt kort stopp och boendet i hangaren var att föredra. Bra frukost och kort incheck innan man åkte hem och slutade dagen vid 08:00 på morgonen. Kollektivavtal finns och har alltid funnits. Luktar troll om dig lång väg, ingen vidare god lukt...
|
|
nightstop
Skrivet av hutte, 2013-01-15 18:15:26
Golden air finns inte längre. Braathens däremot har både kollektivavtal och hotell. Ingen som sover i nån hangar! Det är det ett annat bolag som gör...
|
|
Va sa?
Skrivet av Apelsinen, 2013-01-15 15:51:15
Blue 1 flyger till och från Vasa. Inte "Wasa"- det är ett knäckebröd! På finska heter det Vaasa men ska enbart användas när man skriver på andra språk än svenska.
|
|
sjuukt!
Skrivet av mj, 2013-01-15 11:30:29
Dåligt använda sig av golden air, personalen har night stop i undermåliga rum i hangaren i Kiruna, samt att de inte har ngt kollektivavtal.
|
|
rubrik
Skrivet av S20 Pilot, 2013-01-15 10:10:14
2000 ÄR ett förträffligt flygplan :)
|
|
Instämmer med "också PAX"
Skrivet av Eurobonus Guld, 2013-01-15 01:14:04
Jag tycker också att Saab 2000 är ett förträffligt turbopropflygplan att åka med som passagerare. Likvärdig komfort som senare konstruktioner såsom t.ex. Dash 8-Q400. Prestanda hos Saab 2000 är dessutom snarlik en motsvarande Regional Jet. Även helt acceptabel bullernivå tack vare det aktiva bullerdämpningssystemet. PAX, ditt inlägg var ett onödigt inlägg.
|
|
PAX?
Skrivet av Också PAX, 2013-01-14 22:38:35
PAX? Vidareutveckla gärna ditt briljanta och förklarande inlägg om vidrigt plan! Vad innebär det? Jag tycker saab2000 är helt ok att åka i. Snabb, tyst för att vara en proppellermaskin och behagligt benutrymme. Sen är den väl ganska låg i takhöjd men de kan man väl stå ut med! Jag tycker den är helt ok att åka i men föredrar ju självklart en större jet. Finns det inte underlag för att fylla en större maskin ser jag hellre en proppellermaskin än ingen alls!
|
|
Nextjet?
Skrivet av Garmin, 2013-01-14 22:07:33
Nextjet kommer aldrig in i bilden förrän bolaget får bättre logistik och flygplanen avgår och ankommer i någorlunda tid! Så är definitivt inte fallet för närvarande. PS: HKFL är inget flygbolag.
|
|
Saab2000
Skrivet av PAX, 2013-01-14 21:14:30
Saab2000 är ett vidrigt plan för oss passagerare
|
|
stavning
Skrivet av Igen, 2013-01-14 20:06:32
*Vasa....
|
|
Nu blev det väl ändå fel..
Skrivet av Greger, 2013-01-14 19:13:21
Flyglinjen Olle?? Hur ska en biljettförsäljare kunna flyga åt någon om man inte är ett flygbolag?
|
|
Helt rätt
Skrivet av Daniel, 2013-01-14 18:31:05
Bra initiativ att ta in andra aktörer att flyga åt dom, detta gör att deras kostnader sjunker drastiskt än att dom flyger det själva. Hmm, positiv framtid för dom som redan är anställda i sas.. Inhyrning, wetlease, kontrakt? Strålande....
|
|
Flyglinjen?
Skrivet av Olle, 2013-01-14 17:21:25
Flyglinjen vill också flyga lite för SAS!!
|
|
Nextjet?
Skrivet av F/O, 2013-01-14 14:47:57
När kommer Nextjet in i bilden? Så snart HKFL styrt upp lite nyare kärror?
|
|
2x Braathens på AGH?
Skrivet av Fogfighter, 2013-01-14 13:46:06
Intressekonflikt?!
Golden (Braathens Regional) flyger redan åt Kullaflyg på BMA, skall dom flyga åt SAS på ARN också? Hur funkar det? Har dom flyg tll det?
|
|
Men det koster også
Skrivet av pf, 2013-01-14 12:37:38
å ha x antall versjoner av Boeing 737, A-320, MD's osv...i logistikk, i ulike treningsprogram, i underhåll etc.
Norwegian og Ryanair har få typer, her ligger en besparelse
|
|
Helt rätt!
Skrivet av Storebror, 2013-01-14 12:04:18
Skall SAS ha en chans att överleva så måste dom anpassa sig efter marknaden sett över året. Styrkan heter "flexibilitet"
|
|