Vilket plan ska ersätta SAS A340?
Finns det planer på att ersätta SAS gamla A340? Vad är alternativen i såfall? B787 eller A350?
svar
stämmer det? Enligt senaste kvartalsrapporten äger de 5 av 11 Airbus 330/340 – någon av de borde vara 340s?
Det ser ikke ut til at SAS selv eier sine A340. Da har man neppe noen bokførte verdier i sine regnskaper for de.
Antar att de hamnar i öknen för det finns väl ingen andrahandsmarknad? Någon som vet hur mycket SAS har dem bokfört till?
Blir ytterligare en präktig förlust för ägarna att täcka upp, tillsammans med pensionshålet och förlusten på att sälja Wideroe.
No shit Harry. Dom finns oxå i mindre storlek.
Men den finns i större storlekar också.
Finns bara två alternativ: 787-9 eller 350-900. Allt annat vore självmord för SAS.
Blir hardt å svelge for de som kritiserer Norwegians “trånga” 787’s dersom SAS velger samme.
Samma geni som bestämde att man skulle flytta från Frösundavik… Nej TILL Frösundavik! har gjort en marknadsundersökning och kommit fram till att optimala alternativet är B767 – och det bästa med det är att det står några stycken i öknen som man inte ens behöver måla om. Och kabinpersonalen älskar det för de känner så väl igen sig.
En typ med låsbare toa.er….eller reservedeler til toadører
Bara dom inte köper/leasar B777 med 10-abreast i Y. Finns inget värre på marknaden just nu
LAN Airlines har aldrigt ägt RKP den var tidigare Lesad av LAN. Luftfartyget ägs av Orix Mirak Corp.
Jo, jag arbetar på Norwegians PR-avdelning.
ATP skulle det ju va 🙂
Nextjets AT!!! Blir iofs några mellanlandningar men oj vilken upplevelse! DY´s 787 och alla andra fjolliga maskiner kommer avundsjuka få se på 🙂
Så här ser SAS A340 flygplansflottan ut idag:
Ägd av SAS:
LN-RKF
LN-RKG
OY-KBI
OY-KBA
OY-KBC
OY-KBD
Leasade:
LN-RKP (LAN Chile)
OY-KBM (Rurik Ltd)
SAS har visst hyrt en A340 från LAN
SAS har INTE hyrt något från LanChile, det här börjar likna Fablernas värld!
@Ramjet
Var fick du veta det nånstans!? Är det verkligen sant att SAS ska flyga Tristar till JFK under sommaren!?
SAS har ju hyrt in en a340 från LAN Chile. Varför hyra denna gamla typ istället för en A330. Ska SAS verkligen gå såpast lågt som ett flygbolag från Chile.
Åh, jag glömde. Det har ju de redan gjort, med gamla tanter, gamla flygplan och GRATIS kaffe/te. SAS inför ju nya klasser 9 juni, GO och PLUS. Där ingår det fortfarande kaffe/te. Det går inte att hålla sig emellan på marknaden. Antingen får SAS bli ett lågprisbolag som tar betalt för allt te. x bagage och mat/dryck eller så får de bli ett “finförnämnt“ bolag med dyra biljetter, gratis bagage och mat/dryck.
Det går inte att hålla sig emellan lågpris och finbolag med mellan biljettpris och mellan service. Det ena eller det andra, SAS!