SAS 320neo
När SAS fått alla sina A320 till ARN (om 3-4år) innebär det också att alla 737 är borta från ARN?
svar
15 neo är väl levererade, 15 kvar. Av dessa 30 skall 5 baseras i London och 4 i Malaga, resten i Stockholm
något nytt? max eller neo?
Tackar,då vet jag vad det handlar om
Orsaken till ljudet är att deras RAT är nedfälld för system test. Kolla på youtube videon som någon länkat. Mellan huvudställen ser ni RAT’n nedfälld. Det är en liten propellermotor, där av det annorlunda ljudet.
Är det inte RAT som för ett oljud då? Används vid första flygningen…
Idag( eller igår) flög den första A320neo i SAS kostym. Det som är en aning lustigt är det tjutande bröl som dom här LEAP motorerna lämnar efter sig vid landning. Sak samma för Pegasus neos.( LEAP). Titta och framförallt lyssna på youtube när dom landar…
@MH
Framtiden verkar vara mindre kärror på LH.
Nu kanske t.ex GOT kan få linje till EWR, kanske även BGO – EWR?
Japp, det verkar bli så, blir ett bra sätt att ta upp kampen med andra bolag på tunnare LH linjer. Blir även en bra “charter-kärra” från de mer nordliga flygplatserna i Norden till LCA och Kanarieöarna.
Har hört någonstans att SAS option på 11 A320neo kommer att skiftas till A321neoLR varianten, det verkar ju vettigt…
Troligt leverans datum är 16:e Oktober till Arlanda.
Här har du de fyra förstas reg nr.
Äntligen! Något som vet preliminärt reg nummer?
12 CRJ totalt från våren 2017. Kanske fler senare när 737-600 fasas ut
11 st
Vad är tanken med CRJ på ARN? Hur många ska det bli?
Någon som vet om SAS har option på fler 320neo?
Annars känns det märkligt att bara köpa in 30st…
Bara att gratulera mina Stockholmskollegor……A320 det bästa kort/mellandistans valet.
Får piloterna önska om de vill byta till Airbus nu, senare eller aldrig ?