Hur går linjen ARN-HND?
Nu har ANA haft linjen ARN-HND ett tag och är nyfiken på hur linjen går, är det någon som har insikt?
svar
…är att dom går upp till daglig frekvens och det gör dom knappast om dom skulle kunna använda kapaciteten bättre (= mer lönsamt) någon annanstans.
En person från gate påstår att linjen går bra.. Vad vet dem om vinstmarginalen på linjen? Fullt flygplan är inte samma sak som ett lönsamt flygplan.
Tomas E
TACK, jag trodde att det förhöll sig så och nu vet jag.
@Undrar – de vanligaste vindriktningarna på olika breddgrader gör att den mest ekonomiska rutten runt Ryssland oftast hamnar olika beroende på vilket håll man ska flyga.
sv. sad
Vad trevligt att det går bra för ANA på linjen HND-ARN. på dom tre rrotationerna veckan . Allt annat hade varit en skandal.
Att SAS ” tvingas ” satsa på CPH är bara en verklighetsfrånvänd löjlig kommentar
Varför går flygningarna till ARN över Nordpolen, men över östra Europa/Asien åt andra hållet?
Jobbar i gate på Arlanda, vill inte ge exakta siffror – men kan absolut garantera att rutten går excellent, ANA har stora planer för nästa år.
Men snälla, ANA är vad flygbolaget kallas precis som med SAS och HND är en välkänd flygplatskod… vi är i ett flygforum, välkända förkortningar är knappast något att påpeka eller gå igång över, så onödigt och inte alls vad tråden syftade på.
Har svårt att tänka mig att linjen inte går bra, deras hemsida visar bara i princip fullbokade flyg fram till mitten av Maj, ANA har inlett inrikes codeshare med SAS, t.ex UME/GOT/LLA-ARN-HND. Däremot ska ingen utav ANA:s nya linjer gå dagligen, enligt flightconnections.com var ALLA ANA:s långlinjer planerade att gå dagligen efter 26okt vilket givetvis inte stämmer.
@S018cn
ANA är bolagets namn, liknande SAS, vet ingen som i folknämnd kallar det “Scandinavian airlines system”? Tokyo är klotets största stad, varav Haneda är stadens största flygplats, om man inte känner till flygplatsens iata-kod borde kopplingen HND – Haneda inte vara långt borta, inte minst i ett flygforum. 😇
Linjen går mycket bra för ANA. SAS missade denna möjlighet och tvingades satsa på CPH som långlinjehub till Asien. Nu när USA-trafiken störtdyker har ANA fått in sin fot medan SAS får försöka hitta nya långdistansdestinationer eller helt enkelt frysa 50 % av långlinjerna över vintern.
Den information jag har är att det går riktigt bra. Bokningsläget inför sommaren tydligen riktigt gott. Vi får hoppas att det fortsätter så.
@S018cn, håller helt med. Det hör till god ton att inte ha förkortningar i rubriken som inte är kända av alla läsare. Inte ens flygnördar kan alla koder på världens flygplatser. Om det står tydligt utskrivet i rubriken kan man mycket väl använda förkortningen i kommentarstexten.
Så svårt kan det väl inte vara att skriva ut Air Nippon Airlines och förkortningen för flygplatsen Haneda i Tokyo.
Ser själv inga problem i att Googla upp dessa förkortningar. Men det borde varit enklare för TS att skriva ut namnen.