Vad håller Ving och Sunclass på med?
Oy-vko skulle komma i november var tanken från början, det blev en inhyrd kärra från Hifly med tillfälligt reg Oy-vkj istället.
Oy- vkf och Vki är mer i hangaren än i luften.
Den 330 som skulle lyfta mot Aruba kl 9 i morse är just nu försenad till 23,30 ikväll.
Ving och Sunclass vill flyga till sina destinationer men har uppenbarligen inte täckning för det med plan som räcker till.
Tidigare under Thomas Cook regi så hade man i allafall plan till det Oy-vki. Oy-vkg. Oy-vkh. Oy-vkf samt inlånade G-omyt. Sista året hade man dessutom G-Tcxb och Tcxc.
Vad har man nu?
Provocerande dåligt i mina ögon.
svar
@ Vera
Läs längre bak i tråden så hittar du en del information om hur det är att jobba för sca. Lycka till 🙂
Hur är de att jobba på sca ? Söker de personal snart
Frida
Vart ser du det? Flightradar visar ingen planerad flygning från Tallinn. Eller sitter du inne med lite information kanske?
Nu verkar tcg vara på g
Hejhopp
Hm, är du säker på att Airbus inte redan gjort den kontrollen då eftersom den stod stilla så länge på Skiathos? Känns lite konstigt att byta landningsstället (vilket jag har för mig att man gjorde) för dyra pengar och sedan skicka den till Tallinn för service och sedan skicka den till skrot eller tillbaka till leasinggivaren
Vad händer om det inte går att laga
Nja! Inte ens säkert att TCG kommer tillbaka i trafik med tanke på skadorna den ådrog sig vid den hårda landningen.. Det är ett beslut som Airbus kommer att få ta efter en grundlig genomgång av vad som är värt att laga helt eller ej 🙂
Om några veckor. Med tanke på att den stått still så länge krävs lite service av den, det som görs i Tallinn.
När är tcg tillbaka i trafik?
Planespotter
Skönt, då lär det förhoppningsvis inte dröja allt för länge innan den är i trafik igen
Landar alldeles strax i Tallin.
https://www.flightradar24.com/VKG4996/3909d20f
Verkar vara en planerad flight i morgon enligt flightradar
Skiathos – Tallin DK4996 14:10
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oy-tcg
Något nytt kring OY-TCG?
Flög hem i veckan från canarias
Trevligt nytt flyg! Lukta fräscht
Dialekter är svårt att styra. Men klart att en del dialekter är svårare att ta på allvar.
Dock är det för lite auktoritet och för mycket pk i industrin nu. Personalen gör mems av cheferna och enda de ger är folk ett gott skratt snarare än ledarskap.
Tiden med välklädda chefer med stil och auktoritet är sen länge historia i skandinaviska flygbolag.
Nu är de uppkavlade ärmar på skjortorna och lökringar, lite schysst skogshuggarvibe om man nu gillar sånt.
Dialekter är en smaksak. Jag föredrar norrländska & rikssvenska.
Nu rörde sig jämförelsen om nationalitet inte om bolaget i sig. Alla nationaliteter kan hålla världsklass med rätt träning
At sammenlikna sunclass som er et chaterbolag med emirates som er et lukrativt bolag, som har et stor nettverk ut i hele verden från en hub i emiraterna, blir vel lite som at sammenlikna en lada och en Volvo. Inte i samma klass.
Vad spelar det för roll vad för nationalitet eller färg det är på flygplanet?
Alla kan gå med en dryckesvagn ,torka spya och följa säkerhetsregler som gäller.
Kolla emirates, de kan ha 10-15 olika nationaliteter i en besättning och för det mest 90% av gångerna ger alla lika fem stjänig service.
Det är ingen som sitter på ett skåp i galley med trasig strumpbyxor och käkar godis där inte utan man ger en professionell service ut i fingerspetsarna.
Det har inte med vart flygbolaget kommer ifrån utan hur du utbildar och tar hand om personal.
Och såklart hur flygplanen städas å ses om.
Jag har själv jobbat på Tcss och tyckte alltid när vi flög.emirates till dubai att allt med detta bolag var outstanding och en nivå vi aldrig höll.
På emirates verkar inte finnas kortväxta män med ful dialekt till chefer. Vad är detta att hålla i när det blåser ?
Hvis ving/spies/tjäreborg skal kjøpe seter blir det en større kostnads for de. Slik det er i dag kjøper de seter av sunclass for priser som er mye lavere enn kostprisen. Skal man kjøpe de setene av bra vil det dermed bli en større kostnad for de andre selskapene i konsernet. Jeg tror Petter stordalen og NLTG har full kontroll på hva som lønner seg totalt sett.