BRA ACMI för SAS
Kommer SAS att trafikera alla de destinationer som BRA har idag?
svar
Enligt SAS planering försvinner ju Sälen, Växjö och Kristianstad.
Kalmar och Halmstad hänger i luften.
Varför ser det mörkt ur för Link? SAS tar in BRA för att producera korta inrikesflygningar och ev mindre flygplatser i Finland. Tidsfråga innan Link kommer till Arlanda.
Sverige blir prio 3 för SAS. Svenskarna får åka långsamma ATR med dyra inrikesbiljetter när det inte finns någon konkurrens. SAS fokuserar på att bygga och utveckla sin produkt kring Kastrup CPH.
Hoppas Ryanair eller Norwegian vill ta upp kampen om inrikes i Sverige.
Det ser snarare mörkt ut för Xfly.
Det börjar se mörkt ut för Link… Finns ju en anledning till att man väljer BRA och ATR.
Fyra ATR från CPH. Åtta från ARN. En A319 från GOT.
så är dealen med SAS.
Nej.
Merparten av BRA’s flotta kommer att flygas på linjer från CPH.