Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Slutet för BRA?

Tråden startades av Dana international

Nu när air France och KLM köpt SAS kommer nog det nya bolaget att trafikera inrikes i Sverige med stort S! Betyder det att bra har sett sina bästa dagar?

Publicerad den 2023-10-04 14:53
Skriv ett svar
Antal svar: 1020

svar

Nyfiken
2025-01-10 09:07

Ser att det ska ha skrivits ett nytt avtal med piloterna nyligen. Är det någon som har insikt i detta och kan dela med sig av detaljer?

Rapportera
@thomas
2025-01-08 07:01

Hur går det med nya schemat? Är det längre dagar?

Rapportera
thomas
2025-01-06 10:46

Har xfly gått i kk?

Rapportera
@Resande
2025-01-05 22:31

Visst är det så, men i Sverige är detta en, skam precis som så mycket annat.

Rapportera
Resande
2025-01-05 00:56

Det hela hade gått bra OM folket flugit mer helt enkelt.

Rapportera
DEF
2025-01-04 21:39

Andreas
Utmärkt skrivet, tack!

Rapportera
Andreas
2025-01-04 09:43

Om man bygger sin verksamhet kring en flygplats som mer eller mindre bara har ett flygbolag och detta flygbolag gör brakförlust efter brakförlust och går i konkurs/rekonstruktion på löpande band, då bör man antingen acceptera att man tagit stora risker eller bör man fundera varför man levde i nuet utan att göra riskanalys.

När SL byggde tvärbanan sa man att den var en relevant investering oavsett om flygplatsen finns kvar eller ersätts av ett bostadsområde.

Det var BRA som valde att lägga ned sin förlustverksamhet och gå över till bara wetlease och charter. SAS var den wetleasekund som nappade eftersom deras wetleasepartner Xfly hade stora problem och inte såg ut att överleva.

Rapportera
@Thomas
2025-01-03 22:32

Jag är helt enig med dig, dessutom försatte in bara BRA en hel flygplats med dess personal i botten och kk utan även så förmodligen halva Bromma blocks också inklusive hotellverksamheter, vilket det finns två av numera och SL är nog inte glada som ska bygga tvärbana.

Vidare ligger Ericsson i startgroparna på att flytta från Kista om ni missat det vilket i sin tur ger ringar på vattnet till COOR som är det företag som driver Ericssons maintenance.

Var det BRA som bugade för SAS eller SAS som genom Anko tvingade in BRA i detta?

Rapportera
Stockholmare
2025-01-03 09:58

@@@thomas: precis, affärsresenärerna tar taxi…

Rapportera
Skyddsombudet
2025-01-03 08:17

Från ett skyddsombud till ett annan…
Vid arbetstider då den anställde inte kan ta sig till och från sin arbetsplats med kommunala färdmedel, står arbetsgivaren kostnaden för annan transport, inklusive taxi.

Rapportera
@@thomas
2025-01-02 19:06

Just affärsresenärer gillar det där med att först åka pendeltåg och byta till buss sista biten, folk fattar väl ändå att Arlanda konkurerar med flygplatserna i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors, och Arlanda är sämst i klassen!!

Rapportera
@thomas
2025-01-02 16:48

Flytten till Arlanda blir ett bättre alternativ för många!

Du kan även ta pendeltåget till Märsta och sedan buss till Arlanda.
Du kan även ta pendeltåget till Märsta och Taxi sista biten.

Det finns många alternativ.

För de som tidigare var tvungen byta flygplats för sin vidare resa blir detta perfekt.

Det finns både plus och minus.
I detta fall tror jag plusen överväger!

Vestflyg har flygningar till både Arlanda och Bromma.
De kommer snart att inse att det är onödigt flyga på Bromma.

Rapportera
Piloten som flyger
2025-01-02 16:04

Ja precis som Dana säger så lär BRA få gå ned i sin ATR-lön dessutom så kommer ju Sola air till skyarna nu också.

Rapportera
@thomas
2025-01-02 13:23

Men du menar att n väljer tåget istället? För måste man till Stockholm så måste man till Stockholm! Men trist att det kostar så mycket att jobba på Arlanda! Parkering och bensin och som du skriver, tid är pengar! Men det kommer bli BRA!

Rapportera
Erik
2025-01-02 13:02

Hej! Hur många OP har SAS? Ett för BRA? Ett för Main? Ett för Connect? Ett för city? Funkar smidigt?

Med vänlig hälsning,

Rapportera
@thomas
2025-01-02 12:29

Undrar lite hur ett “pax ras” ser ut? Måste vara förskräckligt! Skämt åsido tror jag inte BRA kan få något annat passagerarbortfall än 100% på sin inrikes då de passagerare man nu ska flyga är SAS. Tack och lov kanske de har varit på en riktig flygplats förut..

Rapportera
Newfiken
2025-01-02 11:48

Nu är det nog väldigt många som undrar hur det gått på Arlanda! Berätta om allt det nya som nu står inför! Är det så stor skillnad på Bromma och Arlanda egentligen?

Rapportera
thomas
2025-01-01 22:41

Arn kräver dessutom 1.5 till 2 tim incheck tid vara på flygplatsen
Sen dyrt långt ta sig ut
Den här BRA flytten till ARN kommer innebära ett gigantiskt ytterligare pax ras det visar sig redan i morgon.

Rapportera
anställd
2025-01-01 16:25

@Runawayer

Att komma till sveriges mest oorganiserade flygplats? Där det tar 45 minuter att ta sig till flygplanet från sin bil?
Där man måste gå 1,8 km från gaten till utgången? Där det är trångt, luktar illa i ankomsthallen, väskor överallt?
Bland dom stora bolagen där man bara är ett anställnigsnummer istället för en människa.

Rapportera
Fakta
2025-01-01 14:20

Trafiken på Arlanda öppnar 2 januari 08:10 med SK1129 till Ronneby som planeras flyga med SE-MKK d.v.s. maskinen som ritade “hjärtat” över Stockholm i måndags och sedan positionsflög till Arlanda after att ha släppt av de sista Bromma-passagerarna.

Rapportera

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500