Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

BRA 320

Tråden startades av Applet

Vad händer med 320 nu? Hur länge har de charter kontrakt?

Publicerad den 2024-09-24 13:38
Skriv ett svar
Antal svar: 48

svar

Henry
2025-01-16 17:00

Någon som vet om de har kuser på gång, söker de folk?

Vet
2024-11-11 23:34

Kollektivavtal kommer.Men många har ”myror i brallan” och fixar ej vänta trots de visste det fr start.

Raketen
2024-11-09 17:40

Nej inget kollektivavtal. Lär inte komma heller!

Fo
2024-11-09 12:34

Något nytt om kollektivavtal? Något på gång eller blir det inget?

Kapten ATR
2024-11-04 20:03

Ja, ATRerna ska förmodligen tillbaka, detta är diskuterat i annan tråd här.

BAX
2024-11-02 21:32

Att leasinggivare och leasingtagare har samma ägare ändrar ingenting i sak. När den sistnämnda inte längre vill använda flygplanet så är det upp till den förstnämnda att hitta nya uppdrag till kärran eller avveckla den.

Andreas
2024-11-02 19:44

“@Andreas”: Varför skriver du det till mig? Det är ju inte jag som gissar. Genom ditt tips framgår dock inte vem som äger leasingbolagen i fråga, så jag tror inte att det hjälper killgissarna i tråden.

320
2024-11-02 17:33

Varför diskuteras ATRer i denna tråd..

@Andreas
2024-11-02 16:34

Gå in på Transportstyrelsens register för flygplan och sök på Braathens, där framgår vilket leasingbolag som äger varje individ. Så slipper ni killgissa!!

Andreas
2024-11-02 13:38

Giss och BAX: Jo, både direkt och genom systerbolag i Braganza-gruppen ägs de flesta ATR som BRA flyger. Kolla upp bolagen i gruppen, t.ex. Bramora Ltd på Malta (information finns genom läckan Paradise Papers) eller dotterbolagen till Braathens Regional Airlines ( BRA ) AB, 556747-6592 (t.ex. genom allabolag.se).

@Pg
2024-11-02 13:18

Nja, Per G äger ett par av de ATR som BRA opererar via egna “leasingbolag”, eller mindre aktiebolag om man så önskar, nåt i Norge och nån står på Malta. Alla Airbus i BIX är leasade och flera av de senaste ATRern är också leasade av olika leasingbolag. Värt att notera att inget av de “egna” leasingbolagen behövt rekonstruktion. Så de fick alltid sin betalning.

Pg
2024-11-02 11:41

BRAS ägare, äger leasing bolaget som kärrorna kommer ifrån 🙂

BAX
2024-11-02 10:32

Med ”tillbaka” menas i varje fall i min värld att leasinggivaren ( i regel ägaren) får tillbaka flygplanet efter avslutat leasingkontrakt. BRA äger inte något av ”sina” 14 ATR utan är endast ”innehavare”.

Giss
2024-11-02 08:11

Är det att lämna tillbaka maskinerna till leasing företaget? BRA äger väl ingenting?

CC
2024-11-01 23:58

@Torsten Larsson
Nej.3 st ATR ska flyga i Österrike resterande ska flyga för SAS inkl 1 a319.
3 nya ATR beställda.

Af
2024-11-01 22:28

Är “tillbaka” ett hemligt uttryck i branschen som bara vissa utvalda har förståelig tillgång till?

Håkan
2024-11-01 20:32

Ställer samma fråga som ingen svarat på: Vad menas med att ATR ”ska gå tillbaka”? Att ”ATR ska tillbaka” har upprepats x antal ggr nu utan att man preciserar vad som åsyftas. Finns det andra kärror utöver de som flyger för Austrian?

Torsten Larsson
2024-11-01 15:35

Hej Janne,

Ja precis, Austrian ska dom flyga för men i övrigt ska dom tillbaka. Tack,

@cc
2024-11-01 10:01

@cc

Tredje försöket.

BRA har kontralt med Apollo/Ving så länge dom har flygningar att utföra. Båda kan ställa in serier om dom ej bokas på. Sen att BRA har kontrakt till 2026 spelar inte så stor roll om inte arrangören har några flygningar att erbjuda.
Svårt för månfa bolag just nu men kanske det lättar upp efter vintern.
Några nya kärror är ej aktuella snarare tvärtom.

Pf Janne
2024-10-30 13:08

Vad menar du med ”Tillbaka” ?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500