Störd av annan passagerare
Jag vill ställa en fråga till er som arbetar som kabinpersonal ombord.
Om man blir störd av en annan passagerare av en eller annan anledning, ex. är högljudd, sparkar i ryggstödet, beter sig illa.
Tycker ni att man ska agera själv, eller är det bättre att prata med någon i kabinpersonalen, som får avgöra om personen behöver tillrättavisas?
Tack!
svar
Det är inget dagis. Konfliktlösning mellan vuxna människor brukar hamna på Youtube. Men vi har både varningskort och handbojor. Oönskade landningar har lett till att bråkstakar fått sälja huset för att betala, det brukar räcka med att påminna om detta.
Om det då inte finns några lediga säten? Instämmer inte i, att CC inte ska hålla ordning i kabinen. Ni hävdar ju bestämt, att er primära uppgift är säkerhet och ordning. Fast det är väl “flashigare”, att bara glida runt och se viktig ut.
Man säger till själv på ett vänligt sätt. Kabinpersonalens roll är inte att uppfostra. Hjälper det inte så be diskret om att få byta säte men kräv inte att bli uppgraderad.