SAS-kapten startar nytt svenskt flygbolag
Publicerad den 23 mars 2018Kommentarer
Det står ju:
“De ska flyga två linjer, Växjö – Arlanda och Växjö – Oslo”. (2:a stycket).
Trafiken till Arlanda blir daglig med minst två rotationer. (4:e stycket).
Kan det vara tydligare?
Sverige har ett av världens högsta inrikes flygpriser på peak tider och utanför stamlinjerna GOT MMX STO
så det går att konkurrera, men varför inte slinga ett flyg över Sverige binda ihop mindre orter, sprida riskerna och upptagningsområden, sen brassa på med marknadsföring i minst ett halvår innan trafikstart. Just det sista har varit brist i stort sett i alla flyg startups.
Varför sura? Sverigefly är numera BRA och det finns säker utrymme för lokal konkurrens.
Har vi sett förut. Det brukar inte gå bra.
Djupa fickor är nog bra som nån skrev.
Spännande med Oslo, undrar om det är många som kommer å flyga den sträckan……
Arlanda. Nuvarande trafik är fokuserad på BMA.
Hur kan du inte förstå att det är ARN?
Vem är förvirrad. Kan det bli tydligare: “De ska flyga två linjer, Växjö – Arlanda och Växjö – Oslo.”
Vad är det som är förvirrande? Bra flyger på Bromma från Växjö, därför ska Nobis flyga på Arlanda.
Det framgår väl tydligt att det är Arlanda.
Intressant å kul med SAAB 340, hoppas att passagerarna uppskattar att man nu får trafik med en plantyp som bär på destinationerna. Bra med en ägare med djupa fickor, för det lär kosta pengar.
Jaha, blir det Arlanda eller Bromma? Texten är förvirrad på den punkten. Korrekturläs gärna!!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten