
Norwegian öppnar för oväntade flygplansaffärer
Publicerad den 29 oktober 2019Kommentarer
Har Superjetten APU?
Vadå falskt inlägg? Rubriken var B787, om det tillåts….
Skrivet av sv ABC. Smart kommentar!
Glöm inte vad jag sa för länge sedan! Norge är den sista Sovjetstaten.
”B787” inlägget är även det skrivet under mitt nic men av något troll.
Vadå ursäkt? De utökar ju 787 flottan.
Om MAX aldrig mer kommer att flyga – vem ska de köpa de? Källa på ditt “påstående”, angående MAX’s framtid hos DY.
Superjet finns i bl.a i Asien och Syd America.
Mer Galley gossip!
Norwegian har ju redan köpt Airbus, fast de säljs ju vidare på ritning till ett Gemensamägt Leasingbolag, på så sätt kan Norwegian troligen boka upp ett antal miljoner i intäkter redan för kontrakten sen blir det att dela med sig av intäkterna i framtiden om de själva vill slippa flyga Sukhoi.
Undrar om tricket att låtsas beställa Sukhoi för att få flygrätt över Sibirien kommer att funka, men det är helt klart rätt att testa!
Om det blir köp. Så ska de antagligen leasas ut.
Kan vara en del, i det kinesiska samarbetsbolaget.
Läs någon ordentligt någon gång.
“Vi har kanske en eller två Dreamliners till salu, om någon är intresserad”.
“ytterligare fem finns beställda hos Boeing med planerad leverans 2020 0ch 2021.”
Galley gossip!
Finns det någon operatör utanför f.d. Sovjet som flyger SuperJet? Interjet hade 22 men bara sex som flög. I slutet av Augusti ställde man hela flottan på marken och sade sig hoppas kunna sälja av 15 dem. Övriga 7 har man ”kanabaliserat” på i brist på reservdelar. Kan säkert fås till fyndpris!
Det vore trevligt med en ursäkt efter all skit som kastats på mig när jag helt riktigt förutspådde avyttringar om B787. Vet inte om jag vågar yttra min andra spådom, men 737Max kommer aldrig att flyga med Norwegianns färger. Det finns dessutom goda kjällor på det.
Det är avyttring av 787-8. Det kommer fortsatt nya 787-9or…
Nu har de tur att ha så många 787 då ett antal är AOG. Men då de flyger igen och då 737MAX flyger kan det blir överskott. För att få ned enhetskostnad borde Norwegian ta 787-10’or och 737MAX10 för de kvarvarande leveranserna då de säkert har fulla avgångar på viss sträckor och kunde sålt flera biljetter med större plan till nästan samma kostnad. Att flyga Sukhoi går säkert med en trafikreserv på varje flygplats i Norge.
Det kommer ju aldrig att inträffa.
(får man hoppas)
Köp AIRBUS istället för Boeing, dom borde ju vara intresserade av att få in en kil i Norsken, samt ge Boeing en känga för allt schabbel dom ställt till med.
SuperJet? Det låter som en dålig norgehistoria!
Fick dock rätt om avyttringar av B787 trots all skit som (som vanligt) kastades på mig.
Det som verkligen behöver säljas är hela flottan av 737MAX. Norwegian har bevisligen klarat sig bättre utan dem.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten