Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Swedavia-Arlanda

Tråden startades av Harald

Hur kan man planera in banavstängningar i årets mest trafikintensiva period på Arlanda? Swedavia vill rädda sina egna kostnader och lämnar notan till kunderna. Som om det inte räckte med alla miljövillkor och dess konsekvenser på Arlanda.(10-15 banbyten per dag) Förr i tiden gjorde man banarbeten på nätterna mitt i sommaren, utan större påverkan för flygbolagen. Nu är det dagtid mitt i juni!? När ska Swedavia börja bry sig om sina flygande kunder? Är det bara parkering och taxfree som räknas så står ni snart utan flygbolag. Ruttet, fegt och ogenomtänkt!

Publicerad den 2014-06-03 21:59
Skriv ett svar
Antal svar: 5

svar

Tutan
2014-06-04 21:58

Förr om åren gjordes banarbeten under juli. Innan påfundet Swedavia bildades. Jag antar att under LFV:s ledning hade kanske flygledningen något att säga till om för att undvika dessa fadäser.

Hasse
2014-06-04 07:42

Helt bedrövligt! In med någon aktör som månar om flyget och dess passagerare!

Staffan
2014-06-04 00:39

Fruktansvärt konstigt. I nordlig vind kan ju arlanda bara ta emot ca hälften så mycket trafik då långa banan är avstängd. Måste kosta mutlum för bolagen speciellt nu i trafiktätaste perioden.

B
2014-06-03 23:18

Man undrar hur länge kekstugan Swedavia ska få pågå.
Fel efter fel, misstag efter misstag, irrationella beslut och sen göra allt för att dölja det.

Hur mycket mer måste gå sönder innan någon vidtar åtgärd?

TM
2014-06-03 22:10

Korrekt observation. Swedavia driver Arlanda som ett statligt verk, t.ex. Försäkringskassan på 70-talet.
Jag tar inte i nu tycker jag.
Listan på felaktiga strategiska beslut ät lång.
Listan över operativa felaktiga beslut är oändlig.
I alla avseenden.
Det enda raka är att privatisera.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500