SAS // SVG – IAH
Vad kommer dom sätta in för equipment på denna udda linje som startar nästa
vecka ?
svar
Denna linje är så gott som utsåld för de första 6 månaderna framåt från första leg.
Linjen kommer att bli en kassako och räddningsflotten som håvade in Rikard Gustafsson från att drunkna..
@Mike, det är som du skriver på detta forum. Ingen begriper eller förstår vad du skriver. Därav de dumma kommentarerna. Det är sorgligt att när någon seriöst ställer en fråga så skall en massa töntar besvara den med idiotiska svar som inte hör hemma tråden.
@ Rolle: du har tydligen lite svårt för läsförståelse? Läs mitt inlägg igen. Jag var ironisk, men det har du tydligen inte greppat. Skönt att skolan börjar snart, så att du kan pyssla med något mer meningsfullt än att skämma ut dig på det här forumet!
http://offshore.no/sak/61904_svakt_forhaandssalg
SAS sin direkterute mellom Stavanger og Houston selger dårlig to uker før åpning.
Check-in.dk har tatt en titt på reservasjonssystemene til flyselskapet. Der kommer det frem at salget ikke har tatt av. Det er mer enn ni ledige seter i snitt på alle avganger den første uken. Flyet tar 44 personer og har kun business class-seter.
Anne Nielsen, kommunikasjonskonsulent i flyselskapet, forteller at hun tror salget tar seg opp når ferien er over.
– Det er for tidlig å konkludere med at salget går dårlig på Houston-ruten, slår hun fast.
Rolle, hva mener du egentlig? Norwegian LongHaul har neppe planer om å starte spesialruter for oljesekstoren slik SVG-IAH v.v. oppfattes.
V.g. ta ikke Norwegian inn i en tråd med noe hvor SAS gjør et helt klart positivt og riktig grep.
@Rolle, Norwegian skulle aldrig vara så korkade att de skulle starta en sådan dårskap. Någon analytiker på SAS måste ha räknat fel, igen.
Sluta smutskasta SAS, alla vet att DY skulle försena en sådan här rutt.
Coolt !
Nej, det är en BBJ och flyger hela vägen utan refuelling stop.
Vad har den för range ? eller går den via Reykjavik/Goose Bay/ Houston ?
@ Crew: Jaha, ska även denna tråd bli en pajkastartråd mellan SAS- och Norwegiansympatisörer? Jag blir så jävla less! Det här forumet håller på att förstöras helt och hållet på grund av allt tjafsande om DY och SK. Det finns ju oändligt många av dessa pajkastartrådar redan. Behövs det fler?
Är förvånad att ingen lyckats få in någon efterbliven kommentar till artikeln om brandflyget här till vänster, Typ ” Hade DY pysslat med brandflyg hade de varit konstant försenade”. Eller: ” Hade SAS flugit brandflygplan hade crew strejkat för länge sedan”.
Sorry, väldigt OT, men jag kunde inte låta bli!
Skulle Norwegian aldrig ha råd med!
Det är en 737-700 som man hyrt in från Private Air
och som målas om i SAS färger.