Illa för Norwegian
Fastställt idag att det inte går att skylla förseningar på tekniska problem i England, bara att börja betala för Norwegian.
Eller vi vet ju alla att Kjosen kommer försöka försena och förhala.
svar
SAS ersatte mig och min familj med 1200 Euro efter en teknisk försening Rom-Arlanda i September. Illa hanterat av handlingagenten i Rom måste jag säga, inte mycket hjälp där inte. Det blev lite skrivande fram och tillbaka med SAS reklamationsavdelning, men efter ett tag så kom ersättningen. Så i slutändan blev jag trots allt strul ändå nöjd med kompensationen. Tycker det är skandal hur Norwegian försöker komma undan sitt ansvar.
Er ikke Statoils avtale med SAS en forlengelse.
Vedr. DY7002 kansellert i går fra JFK, hvor er klagene i tidningene ? Ser ut som denne bare skal gå annenhverdag JFK-OSL fremover, så har den egentlig vært salgbar? Eller har pax blitt tatt hånd om på andre flyginger ?
DY från JFK till OSL igår inställd, går idag istället. Så är det, hela tiden…
Det var kul att norska Statoil väljer att flyga med ett bolag som behandlar passagerarna ordentligt. Bokar om dem vid problem och betalar ut passagerarkompensationer enligt EU 261.
Det är dyrt att flyga “billigt”!
Nu är Kjos skitsur, haha!
Drabbad passagerare bør vel holde seg til seriøse uttrykk skal han selv bli oppfattet som seriøs.
Om han skriver at han ikke vil fly DY igjen, så what? Vi har, som forbrukere valg heldigvis. Og normalt er det fler enn to tilbydere, i hvert fall utenriks.
sv pf, klart også norske bolag anvender seg av Lux for skatt. Poenget mitt er at mange innsendere her på Forumet lovpriser at svensker betaler sin skatt hjemme for å opprettholde svensk velferd-da skal jo ikke slik forekomme, eller? (Det viser globaliseringen i økonomien er min påstand)
Norwegian’s 2013 profits were lower than in 2012 and it now looks certain to make a significant loss in 2014. In 2015, it is planning much slower growth, which should be beneficial to unit revenue. It must also silence its detractors by proving that it can generate a more favourable profit trend next year, while also managing its new aircraft leasing subsidiary.
Tror inte riktigt att du förstår svenska. All skatt kanaliseras inte till Luxemburg.
Några svenska företag har anammat upplägget. Intressant att se när det avslöjas vilka norska företag som gör likadant. Ditt Sverigekomplex växer för var dag.
Patetiskt!
Pf, ditt uttryck “bountyhuntern” är förnedrande och visar dålig repekt för den person som representerar de passagerare som drabbats av Norwegianförseningarna. Det gagnar inte dig och inte Norwegian, tvärtom.
Norwegian följer inte Allmänna reklamationsnämndens eller transportklagenämndens rekommendationer. Som Norwegiankramare tycker du väl att det är bra. Men vad tycker de drabbade passagerarna och allmänheten när Norwegian vägrar följa EU 261? Inte konstigt att omdömet stupar!
Inte nog med att Norwegian kör en cynisk attityd gentemot sina passagerare. Norwegiankramare som pf kör tydligen samma stil.
Jag lovar dig att aldrig mera i mitt liv sätta min fot på ett Norwegianflygplan. Vi är flera som tänker så. Möjligt att det går att lura många nya passagerare med låga priser, men priserna behöver då bli lägre och lägre. Då stupar lönsamheten för Nowayagain.
Ja Assar, og som det for noen dager siden ble avslørt på SVT Rapport, all skatt kanaliseres til Luxembourg…..er det ikke den alle ni er opptatt av skal sikre folkhemmet på andre siden av kjølen.
Ja det går säkert inte lika bra att lira med UK myndigheterna som det gör
hemma i Svedala där allt går mkt långsammare samt med lösa tyglar.
Sverige måste vara drömlandet för oseriösa bolag och personer.
Vi utreder i åratal saker som andra länder beslutar om på 5 min.
Vi ger låga straff till yrkeskrimminella som lärt sig att utnyttja sveriges lallande.
Nej jag tycker sverige har gangserat 🙁
Det var fn bättre förr. Nu har ullstrumporna inkl MP pajat landet helt snart.
Uppryckning på väg eller skall vi bli skändade helt med våra brallor nere vid fötterna?. Vem styr upp detta?
Bengt, ja den britiske dommen er interessant. Men, jeg er ganske sikker på at kompetente jurister i hvert enkelt land klarer, på eget grunnlag, å ta en avgjørelse. Er det ikke derfor vi har de ?
Gjentar forøvrig at det er best for alle parter at det blir rettskraftige dommer i erstatsningsaker, om de så holdes i Sverige, Norge eller ?
Noen som vet når neste sak skal opp i Attunda, og om denne “bountyhunteren” av en advokat i mellomtiden må gå på sosialen for å livnære seg?
Den brittiska högsta domstolen har avgjort ett fall om ersättning för förseningar från flygbolag. Man konstaterar i en prejudicerande dom att ”oförutsedda tekniska problem” inte är en tillräcklig anledning att vägra den lagstadgade ersättningen till flygresenärerna. Undantaget är om problemet är förorsakat av sabotage eller terrorism.
Den brittiska hösta domstolen är en tung instans som arbetar på den största marknaden för flygresor i Europa så utslaget har redan accepterats i Danmark och lär få efterföljare i övriga Europeiska länder.
Inte mist den rättsliga processen och Norwegians problem med sina Dreamliners lär kunna bli påverkad av den brittiska domen.
Håhåjaja. Lekstugan DY vs SK går vidare…..
Illa, Illa för oss, kan vi inte få Boeings sammansättning av flygplanen att betraktas som ett terrorist dåd?
Då slipper vi betala ersättning till dessa dumma passagerare som klagar.
Det är nog denna #HejaSAS menar
Kaella(Kilde), please !