SK584 två dygn försenat, ingen ombokning
http://www.check-in.dk/sas-fly-blev-to-doegn-forsinket
Märkligt att man inte skickade ner ett plan för hämta passagerarna i Malaga.
svar
En ny A330E som krånglar – otroligt!!………
Inte bra for SAS at det aktuelle planet er LN-RKS, en av de nye A-330E
SAS har tydeligvis diverted til Kangerlussuaq-virker som om SAS har reagert profesjonelt og landet på nærmeste mulige lufthavn.
Nå er vi alle interessert i hvordan pax blir ivaretatt, spesielt etter episoden i Malaga.
Kangerlussuaq(Søndre Strømfjord) er neppe verdens navle, Star Alliance kan neppe hjelpe de ut, så dersom det er en alvorlig feil på luftfartøyet, kan det ta tid å få pax frem ti ORD-og med de følgeforsinkelser det kan føre med seg.
Mulig SAS må hyre inn maskin for å avhjelpe her-men som sagt, det er tidlig ennå….
Skulle åka från CPH till ORD med SAS i Juni. Alla var ombord på planet men ingenting hände. Efter 1 1/2 timme ombord fick alla lämna planet och lovades komma iväg senare samma dag.
Anledning till detta gavs av besättningen vara…”ett mekaniskt fel som hade fixats, men man kunde inte dokumentera åtgärden i data systemet”!!! Det var en ny en, som jag aldrig hade hört förut!
Efter ca 4 – 5 timmar i kö fick alla veta att det blir inget plan till ORD idag, utan ni bokas om till imorgon. Flera barnfamiljer fick själva fixa hotelrum. SAS påstod att det fanns inte hotelrum i hela Köpenhamn att tillgå. Men det fanns det visst, det var bara det att SAS hade inga avtal med de hotel som hade rum.
Åker aldrig med SAS igen. Hela “affären” var sämre än ett litet commuterbolag med 4 turboprops, inte värdigt ett stort “Nationellt” flygbolag, s.k. Flagg carrier.
Inte konstigt om SAS går ur tiden!
Det her er svine dårligt fra A til Z og lad os håbe det ikke gentager sig lige med det samme, samtidig tror jeg det er en stor advarsels lampe til SAS om hvor farligt det kan vaere ikke at have et eget handling selskab som alt andet lige nok havde underlettet situationen noget.
Brasse, det har jo skjedd at “noen” på dette Forum har kommentert Norwegians forseninger…..Derfor, for “balansens” skyld, bør det jo da nevnes at “andre” også kan komme i slik situasjon.
Ville det vært en løsning i den situasjonen å leie inn fly, eller har ikke SAS det som policy for en enkelt flyging.
En annen mulighet ville vært å ta en B-738 ut av produksjon et annet sted på rutenettet-justere produksjonen, og ombooke eventuelle overskytende pax med andre selskaper.
Som annen innsender skriver, hvor er Star Alliance, og ikke minst-hvilke signaler sender SAS her ?
Det saknas väl kapacitet, annars skickar väletablerade flygbolag in nya maskiner för att undvika problem.
Har ni ingen intern sida på DY där ni kan sitta och käbbla om ämnen som detta??
Vad hände med star aliance som är så “bra”?