SAS “Plus” är ingen hit.
http://www.airlinequality.com/airline-reviews/sas-scandinavian-airlines/
Om man läser tex de tre första kommentarerna i ovanstående länk.
Skulle inte SAS vinna på att ta och återlansera “Euroclass” i en uppdaterad
version?
svar
SAS Plus är faktiskt ett bra koncept, använder det oftast på tjänstresor. Dessutom tror jag att riktig C klass på korta flygningar kommer att försvinna från alla bolag över tid. Det går tydligen inte att sälja, jag var med KLM från Schiphol till Arlanda häromdan och det fans två rader C klass , en person satt där. När jag checkade in på nätet fanns det ett erbjudande om businessklass för ugf. 100 Eur.
Därför tror jag att business class på kortare flygninger är på väg bort.
Orsaken till att business försvann är att passagerarna INTE vill betala för den produkten.
Jeg sad og scrollede igennem nogen af kommentarerne og forstår for såvidt godt en del af dem , eneste fejl er fejl dog at man på europa mistager det for en C klase hvilket det ikke er. Dog er der mange ting der minder om C klasse som f.eks adgang til Fast Track og billetten er ombookningsbar , priority boarding , mad og drikke inkl osv.
Men på mange måder ligger det efter en reel C klasse MEN det gör prisen så også må man sige . et närmere tjek viser at det på kortere sträkninger ikke er mange hundredlapper det koster mere end en Y billet.
Nu er vi begyndt på HEL igen og med en flyvetid på 1.25 og ingen mad ved en afgang kl 17.00 det er lidt pinligt efter min mening må jeg sige , dog klagede ingen da man åbenbart havde samme koncept hos Blue 1. Men sammenlignligt så har både BRU og AMS mad servering på en kortere flyvetid men åbenbart skal HEL falde indenfor Skandinaviens oplägget hvor der kun er morgenmads servering og snack resten af dagen.
Jo då, SAS Plus är ändå ganska bra. Tycker helt klart att det är värt de extra kronorna för att få ett bättre servicekoncept. än i economy. Visst är riktig C bättre, men på kortare resor i Europa blir det svårt att motivera kostnaden för det, när någon annan ska stå för notan.
Dålig service och snuskigt dyrt, bra jobbat SAS!
Utan ledigr mittsäte lockar det inte mig att betala extra förutom när prisskillnaden är minimal. Annars tycker jag konceptet är ganska OK. Har jag ett flygplansbyte med lite tid mellan flygen uppskattar jag loungen som jag aldrig hinner besöka annars.