Aldrig Wizzair
Råkade bli sjuk och måste avboka mitt flyg och få ett bevis att jag avbokat. Enda sättet att kontakta dem är att ringa ett nummer som kostar 10 kr/min.
Jag ringer och avbokar min resa men nej de kan inte skicka någon slags bekräftelse att jag avbokat, de säger att jag kan visa att jag fått tillbaka 20 kronor, varför ger de ens tillbaka 20 kronor.
Ok eftersom det är det enda som de kan erbjuda så säger jag Ja boka av min biljett, ja jag vet att jag bara får tillbaka 20 kronor.
4 veckor senare väntar jag fortfarande på de 20 kronorna, försäkringsbolaget säger att de behöver bevis att jag avbokat min resa och återbetalningen på 20 kronor var mitt hopp. Ska jag ringa 10 kr/min igen? Bokar aldrig mer en resa med Wizzair.
svar
Man bör undvika att flyga med Wizzair. De behandlar sin personal i stil med Ryanair men de har dessutom mycket tveksam säkerhet.
Easyjet får in många ansökningar från piloter på Wizz och för drygt ett år sedan var det många av dem som blev inbjudna till intervju och sinulatortester. I princip ingen klarade simulatorn och kvaliteten på piloterna var så dålig att Easyjet gick ut med en intern varning til sina anställda att inte resa med Wizz.
Dracula den där e-mailen fungerar inte för mig, måste man vara premium medlem?
Dracula,
Adressen du hänvisar till funkar inte för mig, måste man vara premium medlem för att den ska fungera?
ABC jag skyller inte på bolaget att jag blev sjuk men när man betalar 10kr/min för att avboka biljetten, då tycker jag att de kan skicka en bekräftelse att man avbokat eftersom det är min enda chans att få tillbaka pengarna för mitt boende.
Vad trött jag blir.
Varför läser både vederbörande och samtliga andra det “finstilta”. Det står ju där hur man kontaktar dem och hur man gör för att avboka samt att det kostar osv.
Jag har flugit tiotals gånger med både RYR och W6 och båda är mycket bra!
Det finns en e-mail adress till deras callcenter.
Jag delar gärna med mig av den annars hemliga informationen:
customerrelations.bud@wizzair.com är den emejlen du kan maila.
Customer Relations Department
Wizz Air Hungary Kft.
Member of Wizz Air Group
BUD International Airport Building 221
H-1185 Budapest
Fax: +36 1 239 6280
Email: customerrelations.bud@wizzair.com
Web: wizzair.com
//Dracula
Wizz och Ryan funkar ok så länge det inte strular. Men om det blir problem glöm all form av service.
ABC, jag vet inte om du har läst inlägget du kommenterar på. Sarah ber inte bolaget att ta ansvar för hennes insjuknande och hon är redan försäkrad.
Jag har bara rest fem gånger med Wizzair men varit väldigt imponerad över hur de kan ge en så god service och kvalite till så låga priser. Om du råkar bli sjuk tror jag inte du kan skuldbelägga flygbolaget för detta eller be dem ta på sig ansvaret, sådant får man försäkra sig från. Snälla sluta gnälla.