Heja Ryanair – visar återigen bra resultat!
Ryanair Lågprisflygbolaget Ryanair redovisar ett resultat efter skatt på 18,1 miljoner euro för det tredje kvartalet i det brutna räkenskapsåret (15).
En vinnare helt enkelt – trots allt gnäll här!
svar
Ryanair ha väldigt haft rätt mångas incidenterna senast tid också?
Världens minst populära flygbolag på kortdistans är Ryanair enligt nyligen gjord undersökning!
De hade bara 34% nöjda kunder enligt konsumenttidningen Which.
Vad tycker du om det TQ?
Angående flygplatsavgifter m.m. Finns det några som helst belägg för det påstående att “Nyköpings kommun tjänar mer på Ryan än vad man betalar i marknadsföring, flygplatsunderhåll m.m. via ökade skatter” eller är det bara taget ur luften?
Jag har inte sett något som helst underlag på att det faktiskt skulle vara korrekt.
@TQ
Du kan använda din egen personlighetsprofil på andra om du vill men det är ingen som tror dig och du visar bara att du är helt brun efter dina möten.
Fast vadå betala flygplatsavgifter?
Det är ju det som är hela affärsidén, att man flyger till mindre flygplatser. Ifall man inte sparar, eller faktiskt tjänar pengar i Ryanairs fall är det ju till ingen nytta och de skulle kunna börja flyga till Arlanda osv. istället.
Det är så jävla mycket “men om!, men om!, men om!” i era påståenden.
Nu är det som det är och inte “men om!”.
Skulle bli brakförlust
vad skulle vinsten bli. om RY betalade skatter och sociala avgifter,betalade flygplats avgifter som de andra bolagen gör.Att det sen finns så många (idioter MOL:s benämning på paxen) som flyger RY, är inte konstigt, förr tågluffade dom.
Som sagt, det är kul att du är nöjd. Jag är också på RYR och skapligt tillfreds med min lott. Ville dock påpeka att 700 kr/h är rätt långt från sanningen. BlocktidsERSÄTTNINGEN må vara 700 kr/h, men TIMLÖNEN är knappt hälften. Hur man sedan fifflar med skatten är upp till var och ens samvete/mod.
Till sign. ojojoj:
Helt klart är du lite rubbad, lite psykotisk, lite dum men hur som helst; din stora hemlighet är din diagnos.
Give it another try, vetja!
Hela TQ är brun efter mötet med MOL & CO och han haltar sig fram öm i baken dagarna långa ! haha
Men, det finns ju dom som gillar det…
Gnället går vidare men vem tror ni bryr er; MOL, Ryanair eller vi som trivs med bolaget?
Ryanair är en framgångsaga och vad än kritikerna tycker och tänker och gnäller om är det inget som kommer att förändra något.
Trivs man inte som anställd, sluta och börja någon annanstans där trivsel och lön är i topp kanske på SAS (fniss). Trivs man inte som resenär, bärja flyga med en annan carrier som är lika billig…
Gå runt och var glad, inte gnällig o grinig…
Jag tror att Q3 = okt nov dec i fallet ryanair, strongt att göra vinst dessa månader. Marginalen över året är nog rätt hög!
B, 700 kr i timman – 30 – 40% eftersom du inte får betalt för briefing, turnarounds samt pappersjobb, – 30% arbetsgivaravgifter = 300-350 i timmen. + hotell, hyrbil, typekostnad etc. Klart som f-n att du lever ett svenssonliv, (fast hemifrån) med den lönen för ett skiftjobb. Glöm inte bort att spara till pension, sjukdagar, COMAC-ratingen, etc
Men det är kul att du är nöjd!
“En vinstmarginal på under 2% låter oerhört skört”.
Ingenting jmft med SAS “vinstmarginaler”.
MADRID Ryanair gikk denne uken ut og sa de var nødt til å øke prisene på alle sine flyreiser. Årsaken er at det irske lavprisselskapet er dømt i EU-domstolen til å betale erstatning til alle passasjerene som ble strandet rundt i Europa etter vulkanutbruddet på Island våren 2010.
Samtlige andre flyselskap sørget for at deres passasjerer ble innlosjert på hotell og fikk flybillettene refundert når kaoset i flytrafikken satte inn på grunn av vulkanen Eyjäfjällajøkull.
Ryanair refunderte ikke en eneste billett, på grunn av at de mente kanselleringene ikke var deres feil.
Nå har altså Ryanair blitt dømt til å betale sine passasjerer som ble rammet i 2010. Og det irske lavprisselskapet svarer med å sende regningen direkte til sine kunder.
Billettprisene på alle rutene deres økes med umiddelbar virkning.
@Olles bror:
Du borde skämmas för att du stulit mitt nick!
Olles bror använde jag som nick för nästan ett år sedan, det går tillbaka på min militära utbildning på T1 i Skövde där man benämnde mössan man fick som “olles bror” dvs bror till en olle, en pullover, på svenska “Olle”.
Efterapning är den finaste formen av beröm. Kanske är jag ett geni trots allt?
Knappast ett bra resultat i förhållande till omsättningen!
Ni som skriver om SAS chefernas bonusar. Så var MOL´s bonus många många gånger högre än SAS chefernas sammanlagda bonusar.
Hur mycket har han kämpat för all personal? Michael behöver ju bara säga nej till alla förändringar/förbättringar som kostar pengar för att behålla lönsamheten. Med tanke på den servicenivå Ryanair har så är det väl inte konstigt att det går runt, och lite till.
Lägg där till allt som flygplatserna får betala för att Ryan överhuvudtaget skall trafikera dessa, så inser nog många att resultatet skulle vara helt annorlunda om dom hade behövt göra rätt för sig som andra bolag måste.
Hur blir det ex. med banan på Skavsta. Kommer Ryan som slitit ner denna att betala? Knappast, förmodligen blir det skattebetalarna…
🙂
Profit drops, be a bit careful IF your writing was a sign of celebratition towards Ryanair’s good result.
After the Icelandic Ash story, the mentioned company started to levy 2 Euro per journey in order to compensate for EU 261 regard pax’s rights(The levy was later raised to 2,3 Euro)
Are you sure that these funds are part of the Ryanair profit, or does these funds stay vas a fund in preparation for claims like the irish passangers that now has won his court case?
En vinstmarginal på under 2% låter oerhört skört. Som pendlare till en utlandsfastighet (och tidigare även till jobb utomlands) väljer jag bland att resa med dem. Till 99% är det de gånger Ryanair nästan skänker bort biljetter. Kan inte minnas en enda gång under de senaste åren då jag rest i båda riktningar under samma resa med bolaget. Min personliga gräns är om enkelresan är 800 kr billigare, eller om konkurrenternas tidtabell inte fungerar, då reser jag med dem. Med en mer kundvänlig attityd (framförallt vad gäller bokningssidan, incheckningssidan och bemötande av passagerare på flygplatserna) kanske de kunde få bättre betalt för sina biljetter och ha en bättre vinstmarginal?
The European Union’s top court has ruled that low-budget carrier Ryanair of Ireland has to pay more compensation to passengers stranded during the 2012 volcano eruption in Iceland. It had so far refused many claims.
B, Visst är det så! Ryan har säkerligen råd med bättre personalpolitik. Men det skulle ju innebära mindre pengar till investerarna. Det går ju inte.