Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Dålig erfarenhet av Air Berlin

Tråden startades av Lilian Nilsson

Air Berlin betalar inte tillbaka dubbelbetalda flygbiljetter!

I februari 2012 köpte jag och min man flygresa Göteborg-Neapel t o r av Flygstolen AB med Air Berlin. Biljetterna betalades till Flygstolen genom vårt kreditkort. (Avresa sista augusti).
Tre dagar efter vi köpt resan via Flygstolen bokade vi sittplatser via Air Berlins hemsida. Vi uppgav vårt bokningsnummer och vårt kreditkortsnummer för att betala sittplatserna. Då drogs ÄVEN pengar återigen för själva resan. Vi uppmärksammade tyvärr inte detta misstag men incheckningspersonalen på Landvetter påpekade det och vid kontroll såg vi att avdrag för resan gjorts från vårt kort två gånger – först av Flygstolen AB och av Air Berlin samtidig med avdrag för sittplatserna.

Vi trodde detta misstag skulle vara enkelt att reda ut men inte. Vi har skickat ett stort antal mejl till Air Berlin kundservice, förklarat och begärt återbetalning. Efter att först bara fått automatsvar med hänvisning till hemsidan fick vi i december 2012 en begäran om kontoutdrag som visade våra betalningar. Vi skickade ett utdrag med vändande post som visade betalningarna, men därefter har inte hörts ett ord från Air Berlin, trots påminnelser från oss. Vi vet ännu inte om vi kommer att få tillbaka pengarna. Mycket dåligt och nonchalant av Air Berlin.

Lilian och Lennart Nilsson

Publicerad den 2013-02-22 13:02
Skriv ett svar
Antal svar: 6

svar

TG
2013-02-23 17:14

Åk lågpris flyg och betala dyrt!

Frank
2013-02-22 21:58

Välkommen till the world of low cost

M
2013-02-22 21:44

Samma sak har hänt mig, OCH en kompis till mig. Försökte ringa dem i 1 månads tid men fick automatsvaret “thank you for calling airberlin. Due to a high volume of callers we can not accept your call. Try again later” . Testade då att maila mesans och fick ett referens nummer efter 2 månader och sen inte ett ord till..

F undersam
2013-02-22 19:48

Borde väl gå att få rätsida på detta. Har ni talat med någon konsumentvägledare? Reklamerat hos kreditkortsbolaget/banken? Annars kan ni ju gråta ut i någon tidning, det brukar kunna ta skruv. Lycka till!

CCTQ
2013-02-22 19:38

Välj SAS nästa gång!

Nils
2013-02-22 14:30

Bestred ni betalningen till kreditkorts företaget?
Jaq skulle ej betalt dem då debiteringen var felaktig.

Man skall inte använda sig av kort direktkopplad till ett bankkonto. Då dras pengarna direkt och det är mycket svårare få rättelse.
Använd ett kort där du får en faktura då kan du bestrida en debitering utan att behöva ligga ute med pengarna.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500