Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

DY har pantsatt slottar på Gatwick!

Tråden startades av Revisorn

British Airways planerar nu att lägga ner all sin trafik på Gatwick (enl DN.no). Vad innebär det för Norwegian som pantsatt sina slottar hos kreditorerna?
Om det plötsligt finns massor av lediga slottar på Gatwick så borde väl värdet i princip vara noll på en slott?

Publicerad den 2020-05-01 14:57
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

pf
2020-05-04 12:34

Går din reelle konkurrent ut av et marked, e.g. BA ut av LGW, så har man gode forutsetninger, e.g. DY og flyginger til USA fra samme lufthavn. Det skulle ikke være så svårt å forstå sv pf. Norwegian har vært oppe i 3 daglige t/r LGW-NYC. Det høres ut som et lønnsomt citi-pair i fremtiden…..men mulig med færre frekvenser

Og, jeg vil legge til, trafikk på LHR, vil også falle i en periode, går VS ut av business, blir slots ledige der, andre kan ikke selge sine for en halv milliard kroner, for å redde bunnlinja. Et annet skandinavisk bolag gjorde det, for noen år tilbake.

LGW/LHR må sees i sammenheng trafikkmessig.

sv pf
2020-05-04 10:53

Nej, du har fel. Jag önskar att Norwegian klarar sig. Men jag tycker ändå det jag skrev, angående din avsaknad av verklighetsförankring.

pf
2020-05-03 21:29

sv pf, nå tenker jeg noe lenger enn min nesetipp, og også noen år frem i tid.

De fleste, også du ?) som skriver her, har EN tanke, nemlig å få flygbolaget Norwegian ut av business…..

sv pf
2020-05-03 18:52

Dina slutsatser saknar verklighetsförankring.

sv ABC
2020-05-03 18:43

När pantsatte Norwegian sina slottar på LGW? Vad var de värda då?
Hur vet du att slottarna kommer att skänkas bort? Ja, det känns löjligt – alltså ditt resonemang. Byggt på galley gossip.

Carlo
2020-05-03 12:17

LGW slots har knappast något värde i dagsläget.

thomas
2020-05-03 11:08

Det finns inga värden kvar i flygbranschen överhuvudtaget efter Coronan
flygplanen, piloternas fantasi löner, flygplatser etc blir vörda noll.

Revisorn
2020-05-03 09:40

Inte mycket kvar nu av värde i luftslottet!

ABC
2020-05-02 20:34

Det känns löjligt. Gatwick släpper in i princip alla icke europeiska bolag som erbjuder nya långlinjer. Efter Corona kommer slotsen närmast skänkas bort. 2001 gick Easyjet i efterdyningarna av 9/11 från att vara förpassade till Luton till att bli största bolag på Gatwick.

pf
2020-05-02 18:35

Hvor har du fått det fra at BA vil legge ned på LGW ?

Se på catchment-området til Gatwick, en flyplass med en viktig motorvei samt mange muligheter å reise til per jernbane. Ikke snakk om at britenes flaggcarrier er vekk derifra den dagen coronaen oppheves.

Ironisk sett, skulle Norwegian overleve, og BA ute av LGW, har Norwegian(og andre som U2) langt større trafikkgrunnlag på den plassen…..det vil neppe BA godta.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500