
Norwegian och Airbus i diskussioner nya flygplan
Publicerad den 28 januari 2022Kommentarer
Vid en rekonstruktion som Norwegian så är inte passagerare en grupp som är prioriterad. De flesta och det var många privatpersoner som förskott betalt resor fick igen mindre än 5 % av vad de betalt.
Norwegian var ett bolag som i slutet levde på att sälja resor och få betalt långt före verklig resa. Detta för att klara dagen.
Alla var förlorare men privatpersoner var de största förlorarna. De hade snålat och sparat för att kunna göra en resa.
Norwegian hade en fördel med en homogen och modern flotta av 737-800 men denna gång möter man Wizz med A321neo’s och Ryanair med 737-8200. Så inte lika lätt denna gången, så det gäller att välja rutter rätt och ta hand om sin personal. Inte lätt att köpa nya A321neo’s numera utan man får leasa dyrt. Dock kan man bli sams med Boeing och kunna byta in 737-800 mot 737-8MAX om Norska regeringen blandar sig i och får billiga uppgraderingskit till sina F-35A’s…
@?? Precis som när man köper en bil eller ett hus så behöver man inte ha pengar till det. I Norwegians fall så handlar det om att leasa. I andra fall brukar det handla om att köpa flygplan med lånade pengar.
@thomas. Det är extremt få kunder som till att börja med inte fick tillbaka sina pengar. Efter rekonstruktionen har Norwegian betalat tillbaka till nästan alla. Sålänge det inte kommer en ny pandemi så är det lika säkert att boka med Norwegian som vilket annat bolag som helst.
Inte dåligt att köpa flygplan när man inte har pengar!!
SAS har en kabinfaktor på under 50% vilken troligen även den siffran är upphottad, pandemin muterar
folk är hemma alla företag har reserestriktioner för sina anställda,
vilken är realismen i detta?
När Kjoos beställde var det för att öka förinbetalningarna med att lägga upp nya linjer, men kedjebrevs möjligheten är nu stängd, folk köper biljett nära avgångsdatum och enkelresor, många resenärer kommer i håg att de förlorat tidigare förinbetalda resor, och fått småsmulor i kompensation.
ja med samma slutresultat
konkurrensen är hårdare nu än tidigare när bolaget drog på sig miljardskulder.
+ ett mega aktie ras, ingen är väl så dum att köpa aktier som med 100% sannolikhet kommer att implodera som de gjorde tidigare.
Supert at Norwegian igjen er på full fart oppover! Allerede høyere markedsverdi, enn stats-dopede SAS.
Ja nu när man nollat ut alla sina skulder och åtaganden så är det väl bara att göra om allt igen.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten