Heart Aerospace letar efter ny flygplats
Publicerad den 22 mars 2023Kommentarer
Kommer aldrig flyga. Bara ett sätt att samla in investerarpengar som man sedan blåser dom på. Finns inte en chans i världen att dom lyckas certifiera en flygmaskin med helt ny teknik på tid o budget. Kommer kosta åtskilliga miljarder mer än budgeterat o vara 10-15 år försenat. Finns en anledning att de stora inte gett sig in i det getingboet….
78 miljoner kr back i senaste bokslutet. Ingen info på hemsidan om om fart, tryckkabin, avisning och IFR-räckvidd med alternativ 200 km bort. Låter det så seriöst?
alla de här orterna är egala, det handlar bara om att få fram den optimala batteritekniken som skulle fungera med flyg, men ingalunda framme nu,
Elon har ett intressant koncept men inget avslöjat hur fungera, han har byggt även en fabrik att ta fram detta, det kommer att slå ut alla som tror sig ha tekniken. Fungerar det för flyget återstår att se.
Eskilstuna / pendlingsavstånd till Stockholm? Räcker inte bara med en flygplats, måste finnas tillgång till kompetens.
Vore ju 100 alla dagar i veckan!
Dala Airport?
Lägg fabriken på västra sidan av Landvetter flygplats
Vem betalar mest för att få en flygplansfabrik ?
Man får nog tänka till som kommun för mig är det här ett högriskprojekt
Västra sidan av Landvetter borde ju lämpa sig ypperligt…
Fyrstads flygplats är det bästa valet
Självklara valet borde bli Karlstad ??
Borde ju rimligen vara det naturliga valet om kommunen där är intresserad.
Åhmål?
Kom till Örebro, 3300m bana och mycket plats att bygga på!
Skavsta?
Frågan är om de har kapital för att bygga ny fabrik + certifiera ett nytt civilt passagerarplan för 30pax. Normalt säljer du de första 200 planen till förlust innan man produktionstekniskt sänkt kontnadera till vinstnivå. T.o.m. Saab blev förvånade av certifiertingskostnaderna för SF340
Västervik?
<a href="https://www.dronecentersweden.se/" rel="nofollow ugc">https://www.dronecentersweden.se/</a>
Heart har med största sannolikhet inte kunnat visa tillräcklig finansiell styrka och kunnat lämna garantier till Castellum. För att bygga ett Gateway Säve och förlita sig på att “Start-up” bolaget Heart ska få sina elflyg i luften och certifierade för kommersiell trafik är ett stor utmaning. Finns en anledning varför Heart plötsligt gick från 19 stolar till 30. Det fick Heart att flytta fram klockan 2-3 år….. Tid är entreprenörers störta fiende!
Lidköping?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten