SAS får förnyat förtroende att leverera inrikesresor till staten
Kammarkollegiet har tilldelat SAS ett nytt fyraårigt ramavtal för inrikesflyg, som träder i kraft den 1 september 2025. Detta ger svenska statliga myndigheter fortsatt möjlighet att boka inrikesresor med SAS.
I upphandlingen bedömdes bland annat linjeutbud och pris. SAS kunde erbjuda 16 av de 17 av de rutter som Kammarkollegiet efterfrågar, vilket gör det möjligt för avropsberättigade myndigheter att fortsätta resa med SAS för sina inrikes flygresor. Avtalet stärker SAS position som en långsiktig och pålitlig leverantör av tjänsteresor.
”Vi är stolta över det förnyade förtroendet från Kammarkollegiet och svenska myndigheter och ser fram emot att fortsätta välkomna resenärer i statens tjänst ombord på en bekväm och effektiv resa. SAS erbjuder inte bara bekväma och effektiva resor, utan har även en av Europas mest bränsleeffektiva flottor, och vi arbetar målmedvetet för att driva omställningen mot ett mer hållbart flyg”, säger Edward Fotheringham, Vice President Global Sales på SAS.
svar
Woow vilken nyhet, med tanke på all den konkurrens det kämpar mot så är jag djupt imponerad över att de lyckades vinna upphandlingen (ironi). Men samtidigt, ingen efterfrågan = lågt eller inget utbud
Super kul! 🙂
SAS levererar bästa linjenätet i Sverige! Denna veckan genomför SAS över 830 flighter på svensk inrikes! 🙂
Vilka flighter är det?
Ja vem är förvånad, det finns ju bara fyra linjer i Sverige som har konkurrens,
Arlanda – Umeå, Luleå, Kiruna och Skellefteå, sen Visby då när Norwegian kör några turer på sommaren.
Ganska sorligt och otroligt hur det svenska inrikesflyget nu når nivån u-land snart, att det inte finns konkurrens på Malmö/Göteborg – Stockholm säger ju en del om hur det står till i det här landet.
Det är ju något systemfel i hela samhället att infrastrukturen rasat samma så totalt, men egentligen varför ska man vara förvånad med den klimat och energi politik som förs samt kriminaliteten och demografiska utveckling, 2013 var 13% av den vuxna svenska befolkningen analfabeter, vågar inte tänka på vad det är 2025.
SAS är fortfarande Sveriges största flygbolag, så inget nytt!
Vilken annan leverantör “slogs ut” i denna upphandling? Sola Air eller Västflyg? Tala om icke-nyhet.