
Boeing snart historia i SAS
Publicerad den 3 februari 2023Kommentarer
Snart ny VD med ny flygplansmålning, nya uniformer och ytterligare 3 nya flygplanstyper gärna 8 av varje med chefspiloter i vart land och ett nytt typkontor per land.
Ett slimmat huvudkontor är det mest lämpliga för SAS för att bli lönsamt. Flygplan, besättningar, underhåll och markservice finns det gott om på marknaden hos bemanningsföretagen med betydligt bättre villkor för det nya SAS.
med någonting att göra hur många flygplanstyper USAs flygvapen har???
Amerikanska flygvapnet har 16 flygplanstyper
Med tanke på vad SAS har är detta ett förslag:
-ATR 72
-EMB 195
-A320neo
-A321LR
-A330
ATR och EMB inhouse i Link. Slå ihop Connect med Main. Slimmat huvudkontor!
Av någon anledning har Ryan, Easy, Wizz, Norwegian m.fl en enda flygplanstyp… men listiga ladan vet bäst!!!
Att SAS gör sig av med antika B737, Denna flygplans modell B737 NG borde ha varit sista revamp av detta medelmåttiga flygplan.
Vet inte vilka passagerare Gullan föreställer sig skulle ha älskat B737. A320 har helt överlägsen komfort jf B737. Även MD 80 var bättre än B737 komfortmässigt B737 var en fel investering för SAS.
Hade haft denna flotta : EMB 175 och A220, A320neo, A321 LR och A330neo 10st. Dom två förstnämda hos underleverantörer. Huvudkontoret i Köpenhamn.
Det är en epok för oss som började på Ivar och Huge Viking ,våra fina 747 som går i graven, de som med tiden som krympte och blev till den minsta av minsta 737.
Det har varit fina maskiner att jobba i och älskade av kunderna.
SAS bör göra sig av med resterande B737-700 och A319. Enhetsflotta är att föredra.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten