Danska staten kan bli största ägare i SAS
Publicerad den 11 april 2017Kommentarer
Ok, sälja Till Danska staten; Men jag bor 20 mil närmre CPH än Arlanda; men då jag flyger ALDRIG från CPH, långlinjer; Väljer Arlanda!
Alltid gjort!
Gillar ej CPH Airport!
Det starkaste inflytandet har danskarna
haft iallafall bland kabinpersonalen.
är långlinjor för något. Jag vet vad långlinjEr är.
åpner vel SAS for tobakksrøkning ombord.
Det er danskt det !
Sydsvensk näringsliv är helt beroende av ett starkt SAS och Kastrups flygplats. Därför borde svenska staten sälja resterande SAS aktier. Arlanda bir aldrig nåt stor hub för SAS. När vänsterregeringens flygskatt blir en realitet kommer fler långlinjor flyttas från ARN till CPH
Långsamt blir SAS allt mindre vårt eget gemensamt ägda flygbolag.
Långsamt blir ett tidigare stort skäl allt mindre att flyga med SAS.
Det tycker jag är tråkigt. Om bolaget blir ännu ett av alla privata bolag varför ska man då prioritera att flyga med det?
Sverige och Norge har under lång tid hållit SAS och Danmark under armarna. Danska staten och dess arbetsmarknad har stöttats av Sverige och Norge genom deras ägande i SAS. För Sverige och Norge är det bättre att sälja sina aktier i SAS och låta Danmark klara sig själv. Våra skattepengar kan användas till annat än att bidra till danskt välstånd.
Då ser vi dansk ny vd och hk i Cph? Tack och god natt SAS.
Alla statligt ägda aktier bör så smånigom säljas, detta gäller alla tre staters aktier. Detta för att säkra SAS överlevnad på sikt. En ny stor Investor kan då säkra bolagets framtid.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten