
Efter samgåendet med Norwegian: Widerøe vänder SAS ryggen
Publicerad den 7 juli 2023Kommentarer
Till Resenären; i fölge Planespotters skal SAS i en periode ha anvendt 3 stk CRJ-1000, inhyrd fra Air Nostrum, i perioden nov 2018 til mar 2019 !
EC-LPN, -MJQ(februar til oktober 2018) og -MLC(mars 2018 til mars 2019).
Nä, det är nog mest du som är förvirrad, alla normalt begåvade förstår att det gäller SAS koncernen. Du tror väl inte på fullt allvar att Wideröe hade avtal med de olika koncernbolaget (Link, Connect eller SK)? Dessutom har SAS aldrig haft flygplan registrerade i Spanien (eller vill du räkna in Spanair som lades ned för över 10 år sedan?)
Borde finnas besparingar bolaget kan göra tänker jag med saker som används på 2 ställen som ekonomi och annat.
at du omtaler Bergen som SAS’s störste destinasjon etter OSL. Altså större enn CPH og ARN ! Ja, jeg må jo tro på deg, for du jobber jo på SAS……..
Vänder SAS ryggen. Vilket av alla SAS talar vi om? Det med flygplanen registrerade i Irland och i Spanien? Det börjar bli rörigt nu.
som vanligt med FTs ” analyser”
t.ex. har Wideröe tillräckligt med E190 för att Norwegian kan låna dessa, ytterst tveksamt.
Du kanske ska kolla dina egna fakta innan du kastar sten i glashus. Bergen, som är SAS största destination efter OSL använder Aviator som groundhandling. Däremot är merparten Wideröe fortfarande. Och yes, jag jobbar på SAS så jag vet det, men kolla gärna upp det.
Vore bra om Norwegian köper BRA för en billig peng !
Vi får hoppas att artikelförfattaren läser på lite mer inför sin “andra analys”. Widerö Holding har idag SAS som största kund genom att de sköter SAS markservice på alla flygplatser utom OSL. Inte ett ord om detta i “analysen”.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten