
Flygbolagen: Sverige behöver Bromma
Publicerad den 15 september 2020Kommentarer
Det är sant, Bromma behöver inte all denna biltrafik till Bromma flygplats heller (Den absoluta merparten kommer och åker därifrån med bil). Flygplatsen kommer läggas ner oavsett.
Att lägga ned Bromma med motiveringen att bygga ca 30-35 tusen bostäder är en värdelös idè för alla som redan bor där, för de som eventuellt skulle flytta dit samt för de som passerar där idag. Det är logistikmässigt ett självmord för alla som har bil. Infrastrukturen runt BMA blocks är redan övertrafikerade, detsamma gäller bron till solna samt Tranebergsbron samt att vägen fram till Brommaplansrondellen är smockfull. Dessa vägar kan inte breddas men man vill ändå bygga tusentals nya bostäder?
Om vi tar oss 50 år tillbaka i tiden såg uppenbarligen styrande politiker nyttan med att etablera flygplatser i Sverige.
Idag, 50 år senare, stänger styrande politiker ner fullt funktionella och för landets infrastruktur viktiga och nyttiga flygplatser.
Är tillgänglighet till hela landet ens intressant idag?
Beslut och varsel om nedläggning av flygplatser, senast Västerås och Bromma, visar en utstakad väg mot en enorm kapitalförstörelse samt ett svek mot hela Sverige.
Hejdå Bromma!
Au revoir Bromma!
Good bye Bromma!
Adiós Bromma!
Arrivederci Bromma!
Auf Wiedersehen Bromma!
Adeus Bromma!
Güle güle Bromma!
City airports är populära i världen. Vi som reser inom Sverige vill inte resa bort vår tid. Se problemen med att ta sig från Arlanda med ökade kostnader och miljöförstöring ytterligare det kostar landet. Dessutom för ambulansflyget är Stockholm viktigt. Diskussionen om att Västerås skall läggas ner också gör att allmänflyget inte får ta vägen någonstans snart. Tänk om vi skulle stänga alla stall i Stockholms län vilket liv det skulle bli!
Stängs ner så i deal med MP så S kan hjälpa S i göteborg så Preem raffinaderiet får OK vilket skapar jobb. S=räddarna
Bromma lämpar sig mest för allmänflyg och businessjet. Det är ingen flygplats för annat.
Att SF3, ATR72, F50 och annat flyttar till ARN betyder inte att ARN måste expandera. Om det tidigare gick åtta ATR72 från exempelvis Kalmar till Stockholm så gick det fyra par flygningar på närmast identiska tider. Blir det inte bättre med en A320 fyra gånger per dag direkt till ARN?
“Jäkla dryga Stockholmare…”
Ett jäkla drygt inlägg!
Stockholmarna vill behålla BMA.
Behövs inga inlägg från bondläppar!
PS. Riksdag och regering består inte bara av Stockholmare. Det finns en massa bondläppar där också. DS.
Lika villkor?
Alla inrikes bolag (inkl SAS) kan väl operera från BMA
Lägg ner och flytta allt till Arlanda. Mycket effektivare att ha allt samlat på ett ställe.
Marken är mycket mer användbar för bostäder än att politiker ska åka taxi 15 min kortare till riksdagen.
Jag har alltid gillat Bromma. Effektivare flygplats får man leta efter och dessutom i en storstad. Det enda som varit ett elände är att ta sig till Bromma med Lokaltrafik dvs miljövänligt. NU när tvärbanan är klar till flygplatsen , då vill man lägga ner. Miljö – ja det flesta plan är väl propellerplan med något undantag så MP borde absolut inte gnälla. Flög till Visby i somras – det var en fröjd . Lägg inte ner Bromma , var lite vettiga i stället.
Mp är borta i nästa val, man kan inte ha ett parti som går emot ett lands egenintressen som mp gör i nästan alla frågor, det inser väljarkåren.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om denna rapport ingår i planerna för att få MP att stanna i regeringen. MP går med på att Preem får bygga ut i Lysekil mot att Bromma flygplats läggs ner.
Bromma behövs inte, speciellt inte för transferpax. Att sen göra det till något likt Säve kommer aldrig att ske, marken är för värdefull för att ha till några få privatflyg.
Självklart vill bolagen som är etablerade på Bromma ha det kvar då deras nuvarande verksamhet bygger på den geografiska platsen. Dock lite trångsynt då alla får samma villkor vid flytt till Arlanda.
Alla bolagen ser det negativt när det istället skulle kunna vara positivt för alla inblandade.
Står det i artiklen. Det är helt korrekt. Problemet är att intelligensbefriade miljöpartister inte vill lyssna på andra än dryga jäkla Stockholmare, som tar all plats i debatten.
All snack om att BMA inte behövs bevisar detta.
Gör om Bromma flygplats till ett motsvarande Säve flygplats i gbg. Bromma borde bli stor Sthlm huvudflygplats för allmänflyget.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten