Ont om flygkunskap i nya Arlandarådet
Publicerad den 18 maj 2017Kommentarer
Arlanda är hopplöst efter men man vidhåller sitt mantra om att Arlanda ska bli ledande i Skandinavien. Man tar sig för pannan. NÄR ska det gå upp för svenska politiker att det behövs en investering i flyget för att detta ska kunna realiseras? Svensk uttalad flygstrategi är inget annat än pinsam.
Härmed har vår hopplöst ovetande infrastrukturminister än en gång bevist att sosserna inte klarar av att utveckla något som helst nytt. Och hon garanterar härmed att Arlanda fortsätterfajtas med Helsingfors omtredje platsen
så passande att göra det samtidigt som man planerar en flygskatt i Sverige! Eller har jag missförstått att gruppen skulle arbeta med att utveckla CPH och avveckla ARN?
Lider ni av depres.?????????
Som är så negativa med Era kommentarer!
Det finns medicin mot depr.
Var är BRA, Norwegian, NextJet, Amapola, och de övriga flygbolagen som trafikerar Arlanda, etc.?
I övrigt håller jag med sign Mr E
P.S. SAS är f.ö. inte det enda flygbolaget i Sverige.
Arlanda er milevis bak Oslo-Gardermoen, og Kastrup om å bli Skandinavias ledende flyplass.
Inte så många med i rådet som är direktbetalande kunder till Arlanda flygplats med flygbolag, handlingbolag, fraktbolag och speditörer, parkeringskunder, tåg resenärer, taxi bolag, bussresenärer, flygledning, besättningar, anställda på flygplatsen, bygg och anläggningsentreprenörer och hyresgäster som dagligen får stå ut med nuvarande Arlanda’s utformning
någon förvånad. Rådet består endast av “ryggkliare”, som är deras “höga” kompetens.
Jacob Wallenberg sitter väl ändå i styrelsen för SAS. Mer flygande verksamhet än så går väl inte att finna?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten