Så mycket har flygskatten kostat flygbolagen
Publicerad den 3 juli 2019Kommentarer
Alla luftfartyg över 2 ton som passerar Sverige (i Svenskt luftrum) betalar undervägsavgift. Detta oavsett de landar i Sverige eller ej. Det är för att täcka kostnaden för trafikledning.
Har någon politiker någonsin kollat vad som försiggår i svenskt luftrum, utan pålagor som flygskatt. Alla 380:of som passerar exempelvis
Vi vet nog alla vart och varför staten behöver mer pengar. Dvs skapar nya typer av skatter för att finansiera dom enorma bidrag som arb.lösa nya medborgare tynger moder svea med…
Folk klagar över en liten flygskatt.
Men att utlandsresan har blivit 15% dyrare på grund av valutakursen är det ingen som reagerar på.
Folk klagar över en liten flygskatt.
Men att utlandsresan har blivit 15% dyrare på grund av valutakursen är det ingen som reagerar på.
Alla kostnader som ett flygbolag har skall betalas av kunderna. Det är bara att höja priset med 60:- /passagerare och flygbolaget går skadelös.
Vi skriver inget inte på motsvarande sätt när bränslepris, flygplansdelar mm. stiger i pris. Skatten är konkurrens neutral.
Kunderna skall alltid betala vad det kostar annars blir bolaget inte långlivat.
Alla skatter och avgifter som nu införs eller höjs är för att kompensera för de obeskrivligt stora kostnader staten dragit på sig när de har haft gränserna vidöppna under många år. Alla andra krystade orsaker är bara ren lögn. Blir förvånad om detta ”rasistiska” inlägg passerar PK sensuren.
må være feil, flyselskapene overvelter kostnaden til passasjerene, e.g. tar den neppe selv !
Det flyselskapene forlorar er en prosentiell etterspørsel etter flyginger.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten