SAS kan ge upp en del av trafiken till Asien
Publicerad den 3 november 2022Kommentarer
Kinesiska bolag får flyga över ryssland, så starta dotterbolag i Kina med kinesiskt AOC för trafik över Ryssland.
Kan man ha bas på Irland kan man ha det i Xinjiang också!
Helt ofattbart att SAS alltid är sist på bollen att anpassa linjenätet när saker händer i omvärlden. Alltid all fokus på USA trots att dollarn är fruktansvärt dyrt vilket säkerligen avskräcker många resenärer. Varför inte satsa på till exempel Sydamerika eller Mexico, åtminstone tills situationen på östra halvklotet har lugnat ner sig och man kan återuppta gamla rutter..
Börja med Thailand igen.. Bangkok och Phuket
SAS långlinjer har altid gått väsentligt bättre ekonomisk från CPH än från ARN.
Vettigt at fortsätta flyga CPH – USA i alla fall.
SAS bör kanske sikta in på att mata åt Lufthansa. SAS kommer att få det svårt. Långlinjerna lägger man på Köpenhamn där de haltar från start. SAS får ta PSO trafik istället.
Det väller in kinesiska bolag som tjänar storkovan på att nyttja Sibirienkorridoren samtidigt som EU tittar på och i vanlig ordning är handlingsförlamad.h
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten