Nu kommer SAS första A321LR
Publicerad den 14 oktober 2020
Kommentarer
Ingen Wifi?
Om ruter for A-321LR; Oslo-Las Palmas trafikeres av SAS i dag, med 738. Så det er ingen “ny” rute for A-321LR. Gøteborg-EWR har et potensiale, men i sommerperioden er nok EWR-Bergen er sikrere rute, pga turistpotensialet.
En rute til Chendu mener jeg krever nye forhandlinger med Kina luftfartspolitisk, og muligens med Russland mht antall bevegelser gjennom deres luftrom.Selvfølgelig kan det nok kuttes på Beijing og Shanghai….
Men Björn det är säker en bra komplement till A330 o 350. Men kan du tänka dig att sitta själv i kabinen i Go class i 8-9 timmar ? Det är relativ trång kabin i förhållande till 330 o 350…
Tror du verkligen det kommer att vara populär hos kunderna ?
Själv flyger jag flera gånger per år SK till ORD o EWR o även MIA o även LAX o enstaka gånger till IAH.
Är en gammal SAS anställd men som nu lagt av.
Ska nog se att kabinfacket stoppar denna typ som inte har vilomodul. SAS är ett bolag med för mkt bagage hos föreningarna för att på sikt överleva. Och vars personal och ledning på riktig verkar tro att den ”service” SAS erbjuder är bra
Hoppas din bristande kontroll enbart berör kabinen.
Gullan skrev “Hoppas kafferestriktionerna släpper, så vi kan bjuda våra kunder på en härlig varm kopp igen”
Hon hade i detta fall helt rätt och du hade fel!
Tror inte den kommer så långt om den inte har ett helt nytt framdrivningssystem, då åtminstone inte jag ser några motorer…. 🙂
Det du säger visar väl bara på SAS “berömda” inställning till sina kunder, d.v.s. dom som betalar din lön.
Jag missunnar verkligen ingen något kaffe eller för den delen en polarrulle, men det är bara så typiskt SAS att alltid, alltid sätta personalen före kunderna som betalar din lön.
Hur ofta får du exempelvis en kub att äta? Det finns säkert två olika kuber så ni inte äter samma längst fram. Nej trodde väl det, ni äter betydligt bättre mat.
“Gullan” är bara en skojare, som ända från början har drivit på med sina kaffeargument. Tidigare hette det “Gullan Purser”, nu har det lagts till “Serviceexpert”
Tror SAS kan hitta rutter som GOT-EWR, OSL-LPA (Las Palmas) även GOT-CTU (Chengdu Kina) 7,288.82 km som formellt är inom dess räckvidd på 7,400 km så Volvo slipper ha personal flyga till Qatar, handla tax free och vidare till Chengdu utan nu hoppa på en “DC-8-62 of the 2020’s” som även tar små contianers och flyga non-stop.
Nej, kontroll över det har jag inte. Jag får dock kaffe och te serverat, kanske beror på att jag sitter i cockpit, så som svar på ditt påstående att jag inte har kontroll: Jo, jag har både kontroll och koll på våra grejer på SAS.
Jag flög med SAS 10, 11 okt inget kaffe och the serverades.
Du har tydligen ingen kontroll.
Jag måste rätta dig Björn L inget kaffe och the serverades.
enkelt ved lav etterspørsel å ha 321 på CPH-EWR noen ggr per uke, dersom den gjør 1 rotation per uke OSL-EWR t/r. De andre dager 330/350. Kort vei CPH-OSL, også for crew.
Jättekul, ska bli spännande att följa. Ett perfekt plan direkt efter corona krisen!
Riktigt kul att vi får in A321LR i flottan, bra komplement till A330 och A350.
Jag måste dock återigen tillrättavisa “Gullan Purser&ServiceExpert”. Du jobbar inte hos oss. Du hade fel om LN-RKP. Detsamma gäller det du kallar “kafferestriktioner”. Vi serverar sedan 1 oktober kaffe och te.
Skulle det nu bli så…kommer väl besättningen antagligen slingas tillsammans…dvs med eg CPH. Tex ut från ARN och hem till CPH osv osv…det är väl det minsta problemet.
Välkommen Jarl Viking, Generösa utrymmen för både kunder och oss som jobbar i kabinen, tyst och modern, detta är ett välkommet tillskott till familjen.
Hoppas kafferestriktionerna släpper, så vi kan bjuda våra kunder på en härlig varm kopp igen.
SAS nät och frekvenser kommer att reducerast de närmaste åren. Långflygningar minskas dramatiskt och priserna på biljetter höjs kraftigt. Färre frekvenser per destination höjer kostnaderna för personal som utnyttjas mindre effektivt då de stannar ute och inväntar nästa flyg. SAS därför bara flyga långlinjer från CPH. Om en veckofrekvens startas mellan ARN och NYC måste besättningen stanna en hel vecka i NYC. Det vill ingen kund betala för.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten