Norwegian vill växa i Sverige med fler flygplan på Arlanda
Publicerad den 25 augusti 2023
Kommentarer
Ja, precis så är det. I stället för att öppna upp en bas på Arlanda försöker man för andra året Irak öppna upp en bas i Riga för piloter. Norwegain har ingen stor produktion där så gissa var dessa piloter kommer att flyga mest? Nu kanske till och med spanjorerna är för dyra för Arlanda.
Om jag har förstått det rätt så har Norwegian en bas för Cabin Crew på Arlanda, men ingen bas för piloter? Hur kommer det sig? Måste piloterna flyga in och ligga på hotell varje dag då?
Den där omtalade konkursen kommer nog att granskas snart… 😉
Sluta att landa gratis på Arlanda. Nu kommer det flera som tror sig veta något annat men ni vet lika väl som den här texten är skriven att norwegian inte betalar för att landa på Arlanda och Swedavia låter det bara fortgå för att don tycker att norwegians passagerare gör av med tillräckligt mycket pengar istället för landningsavgiften. Hade Swedavia lagt upp fakturan på alla obetalda landningar som norwegian har gjort så hade det vart GOD BYE med norwegian för längesen.
Takket være den svenske stat, manglende lånegaranti til Norwegian, under Covid, på samme måte som de gav SAS. Tvang de Norwegian inn i konkurs. Det er Sverige selv, som har all skyld. Selvklart tar ikke NAS sjansen på å oppleve det samme om igjen.
Flygplan på Arlanda ska vill de baserade men inga piloter som skall flyga dessa flygplan. De ska anställas i Riga för att undgå svenska sociala avgifter. Den svenska ”konkursen” gick sådär så innan alla turer i rätten är avklarade borde de inte få ha några flygplan alls på Arlanda.
I dagsläget är det fortsatt viva España på Arlanda…
Då kan Norweigan börja betala tillbaka sina skulder man är skyldig svenska skattebetalare.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten