Nu släpper Norwegian biljetterna till New York och Bangkok
Publicerad den 8 november 2012– Dagens lansering är en stor och viktig milstolpe i Norwegians historia. Jag är mycket glad för att det nu är möjligt att boka de första flygbiljetterna till New York och Bangkok. Vi ser fram emot att önska alla välkomna ombord i vår fabriksnya Boeing 787 Dreamliner, det modernaste och mest tekniskt avancerade långdistansflygplan som finns i på marknaden idag, säger Norwegians VD Bjørn Kjos.
– Valfrihet är en viktig del i Norwegians affärsfilosofi och kommer så även att vara på de interkontinentala linjerna. Vi vet att resenärer har ett större behov av " det lilla extra" när de flyger långt och vi vill därför ge dem som önskar det, möjlighet att beställa en produkt som bland annat inkluderar bredare säten, bättre benutrymme, en trerätters måltid med dryck och incheckat bagage, säger Kjos.
Åtta 787 Dreamliner på order
Norwegians första Dreamliner levereras i april 2013 medan flygplan nummer två och tre levereras i juni respektive november samma år. Därefter levereras fyra flygplan 2014 och ett 2015.
Stockholm (ARN) – New York (JFK) tre avgångar i veckan
Under perioden 31 maj till 25 juni kommer Norwegian att flyga från Stockholm till New York två gånger i veckan, varje måndag och fredag. Avgång från Arlanda (ARN) är kl. 17.05 med ankomst till JFK kl. 19.30 lokal tid. Avgång från JFK är 21.00 med ankomst till ARN kl. 10.45 nästa dag. Från den 26 juni ökar antalet avgångar till tre gånger i veckan; varje måndag, onsdag och fredag.
Stockholm (ARN) – Bangkok (BKK) tre avgångar i veckan
Med start den 20 juni kommer Norwegian att flyga från Stockholm till Bangkok tre gånger i veckan, varje tisdag, torsdag och lördag. Avgång från ARN är kl.14.50 med ankomst till BKK kl. 06.00 nästa dag. Avgångstiden från BKK är kl. 07.30 med ankomst till ARN kl.13.45.
Oslo (OSL) – New York (JFK) tre avgångar i veckan
Under perioden 30 maj till 24 juni flyger Norwegian från Oslo Gardermoen (OSL) till New York två gånger i veckan, varje torsdag och söndag. Från 25 juni ökar antalet avgångar till tre, varje tisdag, torsdag och söndag. Avgång från OSL kl. 17.30, med ankomst till JFK kl. 19.30 lokal tid. Avgång från JFK är kl. 21.00, med ankomst till OSL kl. 10.20 nästa dag.
Oslo (OSL) – Bangkok (BKK) tre avgångar i veckan.
Under perioden 1 juni till 23 juni flyger Norwegian två gånger i veckan till Bangkok, varje onsdag och lördag. Avgång från OSL är kl. 09.00 på onsdagar med ankomst till BKK kl. 00.30 lokal tid nästa dag. På lördagar är avgångstiden kl. 14.30, med ankomst till BKK 06.00 lokal tid nästa dag. Från 24 juni ökar antalet avgångar till tre; varje måndag, onsdag och lördag. Avgångstiden är kl. 14.30 från OSL, med ankomst BKK kl. 06.00 påföljande dag.
Kommentarer
Gud vad alla klagar, antingen på NAS eller SAS. Nu är det väl bra om bägge bolagen kan få det att gå runt, så att vi har en konkurrenssituation. Då kan ju alla ni som klagar åka med vilket bolag ni vill!
Peppe, visst är SAS 330 äldre än vad NAS dreamliner kommer att vara, men jag kan lova dig att de är inte från 80-talet! Så fall är ju NAS 737 från 60-talet! Och sist jag flög 330, så funka den mycket bra, och är en säker och bra maskin.
Detta PR trick är inte relevant om man inte informerar om hur många biljetter som finns tillgängliga.
Att använda billig thailändsk personal är väl inget nytt?
Thai flyger ju till Stockholm varje dag…
Norwegian köper heller inga plan, de leasar med subventionerat underhåll mm under en tid..
Lycka till Kjos, hoppas du visar de gamla monopolisterna var skåpet ska stå.
Kollade lite random i juni, med SAS och Norwegian!
SAS 10578kr, med bagage och allt, Norwegian 4567kr med
med bagage och allt! Och detta direkt från Stockholm och inte via Köpenhamn. Sen får man ju flyga nya flygplan med
Norwegian.
Jag kan faktiskt berätta för dig att vi är inte alls underbetalda på dy,tvärtom så tjänar vi mer än en anställd på sas. Min bästa vän arbetar där så vi kan . varför alltid detta munhugg,vi arbetar alla för olika företag och trivs förhoppningsvis där, allt är inte svart eller vitt.
Kollade lite random, 13-17 juni: Norwegian 7734 kr, SAS 6387 kr. Detta med bagage och mat ombord på båda bolag. Dock går Norwegian via Oslo, och väntetiden i Oslo är 3,5 timmar på den ena avgången, och 8 timmar på den andra. Svårt val!
det kommer an på hvor man skal i NYC og i LON-økonomisk er det gunstig å ta integrert public transport i begge byer. Tåget til f.eks. LHR gir ikke overgang, og er svindyrt.
Det krävs inte direkt några skinier att sälja hundralappar för en femtiolapp. Vem skulle inte nappa på det? Nu får vi se om Norwegian lyckas förmå de andra passagerarna att betala 150 kr för sina hundralappar. Vem vill göra det?
Det låter bra at det blir billigare att flyga till NY
Kanske SAS bör basera sin personal (illegalt) i Bangkok för att ha en möjlighet att erbjuda priser i Norwegians nivå…..Social välfärdsdumpning på hög nivå av ett Norskt flygbolag år 2012 och alla hoppar jämfota av glädje utan att reflektera över dem framtida konsekevenserna….
Jobbigt är det när ens företag är nära konkurs, för då
måste man börja klandra på andra som går framåt
och har framtidsvisioner. Sen kan jag berätta för dig
Leif att jag har flugit med DY många ggr och måste säga
att personalen är väldigt trevlig! SAS håller samma nivå
som Ryan fast den ända skillnaden är att Ryan har
nyare flygplan och faktiskt trevligare personal 🙂
Ja, och du kan ta tåget från EWR? T-bana behöver inte vara det “bästa” alternativet om man jämför med LHR ex. Lååååång tid att ta sig mellan city och flygplats.
Trafikmässigt är det bra mycket bättre att åka mellan manhattan och EWR än JFK.
JFK er tilknyttet NY’s subway
Kul att så många pratar om bra personal på DY. Tycker helt motsatta 🙂 Underbetalda som inte engagerar sig för 5-öre. Varför vill man landa på JFK? Bra mycket krångligare att ta sig till och från manhattan än EWR som CO och SK flyger till. Ska bli kul att se allas miner när det inte är en B787 de sätter in som trafik de första månaderna 😀
Har försökt boka i natt men det billigaste med alla tillägg runt 5500 sek så inte blir det DY till NYC i alla fall. Lägg ner det där med att DY skulle vara billiga det är dom ju inte ens inom Europa med alla sina tillägg…..
2163 kr, 2600 kr, 2800 kr t/r. Det var inte mycket!
Är det även tänkt att Dreamlinern någon gång ska sättas in på de mer högfrekventa charterutterna?
å ja, det innovative skandinaviske bolaget, som setter inn brukte A-320…tidligere gått i trafikk for et Indisk bolag
Kan folk sluta klaga på att mat och bagage skulle vara någon slags dold avgift. Ca 2800kr betalade jag till New York, då håller jag mig till min kabinväska och gör mina egna mackor. Fruktansvärt billigt!! Dessutom flyger de till skillnad från SAS till JFK och har bättre flygplan!
Ni visar vad man kan åstadkomma med förstklassig personal, förstklassig mgmt och förstklassiga flygplan. Skandinavien behöver inga andra flygbolag!
Jag håller tummarna att Norwegian expanderar och sätter press på SAS som tagit alltför mycket för givet under en alldeles för period. Någon förmodligen SAS-staff) nämnde luftslott. Kasta in sten i glashus. SAS är passé.
Vi har försökt boka hela dagen men inte finns det några billiga biljetter. Med alla tillägg så blir det billigare att flyga med SAS & Lufthansa:) Årets bluff att Norwegian skulle va billiga… deras biljetter i Europa blir oftast en hel del dyrare än andra tack vare alla extra tillägg.
Det är skitbilligt om man får tag på de billigaste. Har inte funnits till detta pris sedan Malaysian flög på ARN. Fast det är ju milsvidd skillnad på servce på Malaysian och Norweigian. Fördelen är att få flyga i en sprillans nu B787.
Ja, nog liknar det ett pyramidspel alltid… som vanligt maximalt med PR-tricks. Men ibland funkar det inte helt ut. Dagens presskonferens var utsatt till ett par timmar senare än SAS presentation av kvartalsresultatet. Det var noga uttänkt. Meningen var att SAS först skulle ha pratat om besparingar och nya lån sedan skulle “ängeln” Kjos komma och berätta om nya interkontinentala desitiantioner. Men SAS ställde in.
Ja, nog liknar det ett pyramidspel alltid… som vanligt maximalt med PR-tricks. Men ibland funkar det inte helt ut. Dagens presskonferens var utsatt till ett par timmar senare än SAS presentation av kvartalsresultatet. Det var noga uttänkt. Meningen var att SAS först skulle ha pratat om besparingar och nya lån sedan skulle “ängeln” Kjos komma och berätta om nya interkontinentala desitiantioner. Men SAS ställde in.
Vad känner du till om detta Jeff? Eller bara gissar du.
BRA Norwegian, fortsätt så!! Bra personal, nya flygplan
och billiga biljetter, snacka om en bra produkt.
at det omtalte luftslottet ikke har kollapset ennå, etter over 10 år i luften-andre eldre flyselskap, med liten markedstilpasning og attityd til hva privatreisende vil ha, de får sitte der og gape etter sine business pax (og lyxiga 08-or)
Visst att 2163:- är billigt, sjukt billigt! Men Norwegian har ju inte ens fått sina plan än? Skulle aldrig boka något när det inte ens finns flygplan. Men men, 2000:- är mycket för mig.
Gång på gång levererar DY. 2k ToR ARN-JFK Direktflight.. Jodå så atte… (y)
Norwegian er kun et stort PR og kommunikasjonsstunt basert på uendelig vekst og veldig likt et pyramidespill. Når kollapser luftslottet??? ;D
Är det så billigt? Inte bara nxåt inledningsvis kampanjpris då? Isf är detta grymt intressant.
Bokade för en timme sen!
2600 :- T.o R inkl bagage och mat
Kanon!
Undrar hur Thai svarar på detta? Mera kampanj eller nerdragningar på flighter…Eller kommer det tillkomma helt nya resenärer??
Så dj..vla billigt blir det inte när du lägger till bagage och mat.
Har försökt boka NYC biljett i snart 2 timmar och sidan är nere går ej att boka…. bokade istället med SAS och fick bra pris för hela familjen:)
När ser vi Norwegians flygresor i GDS:erna?
2163 inklusive skatter och avgifter till New York, det är inte illa. Sjukt billigt!
Härdsmälta på Norwegians server! Det blev nog lite mycket trafik på en gång.
När idag kommer de att kunna bokas?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten