![Featured article image](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fweb.flygtorget.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2Fbild_20211115083006.jpg&w=3840&q=75)
Air Leap lämnar Bromma helt
Publicerad den 12 november 2021![Air Leap](/illustrationer/default.aspx?ID=7638&Bild=bild_20211115083006.jpg&Height=275&Width=370)
Kommentarer
Håller inte med. 2N hade både interline och codeshare åtminstone redan år 2012, 6 år innan de gick i konken. Visst har FL agerat opportunistiskt senaste året, men vilket bolag har inte det?
Orättvist att air leap lämnar Bromma!
Dom var ju ett av få bolag som höll igång flyget under Pandemin’s början och peka.
Nu kommer svikarna BRA och bara tar över.
Synd att Air Leap lämnar Bromma.
Det kommer inte att gynna konkurrensen på inrikesflygningarna vilket bidrar till dyrare biljetter när BRA blir ensam operatör på Bromma.
Air Leap följer samma spretiga mönster som NJ. Precis innan de la ner skaffades ett interline avtal med SAS. Snart börjar de väl mellanlanda jönsköping från Halmstad o kör en linje till Berlin via Kalmar…
Notera biljettpriserna mellan BMA-VBY i dec. Herrejösses!
Tråkigt att konkurrensen försvinner…
Bromma behövs för hela samhället. Synd att AirLeap lämnar, men bra att BRA blir kvar.
Vill man komma fram fort så åker man ju jet…
Har denna flygplats någon linjetrafik till Sth numera?
Tråkigt besked. Nu får man sluta flyga Airleap. Synd då man samlat ett antal poäng sista året. BRA levererar och blir bolaget man kommer flyga med framöver. Miljömässigt betydligt bättre än att åka upp till Arlanda och få längre flygsträcka och längre tidsåtgång.
Bra om alla flygbolag på Bromma flyttar till Arlanda , då kan Bromma flygplats läggas ner snabbare.
Bromma behövs definitivt för en storstad som Stockholm. Arlanda räcker aldrig. Många resenärer flyger bara till Stockholm för att stanna i Stockholm.
Men Airleap har tyvärr sålt biljetter alldeles för dyrt tycker jag. Att de går ihop med SAS passar bra.. lika barn leka bäst.
VXO-ARN låter som en bra idé, men även deras gamla linjer JKG-ARN och KSD-ARN borde kunna funka om man har interline med SK, vilket man inte hade när man flög de linjerna tidigare.
Nya avtalet med SAS gör det helt naturligt att flytta till ARN. Linjen OSL-ARN är givetvis en ren positionsflygning men vore det inte större chans att sälja lite biljetter om den flygningen gick exempelvis Oslo-Visby nonstop fredag ut och söndag hem?
Det är smart av Air Leap att flytta hela sitt linjenätet från Bromma till Arlanda när man väl vet att Bromma kommer att stängas inom kort. Arlanda var, är och kommer att fortsätta att vara det naturliga alternativet för all framtida flygverksamhet i Stockholm.
Snacka om fiasko det vart med hela satsningen på Bromma. Om man nu ska satsa på Arlanda varför ge sig in på linjer som redan trafikeras + Visby som får Ryanair snart. Antingen vet de att SAS släpper Arlanda – Visby när de börjar sitt biljettsamarbete och låter Air Leap ha hand om linjen.
Halmstad – Arlanda låter som bra att starta, ingen tidigare trafik + kan mata folk till norra Sverige via Arlanda. Varför inte även starta Växjö – Arlanda, Trollhättan – Arlanda och Kristianstad – Arlanda.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten