Svenskt fraktflyg på sparlåga
Publicerad den 6 mars 2023Kommentarer
Falcon flög post med sina elektror
Även ett Thomas Johanssons bolag var det air sweden hade en cargo 8a men tror den mest p;ad på plattan
Man måste ha ett upparbetat kundunderlag som i alla affärer, innan cargo planet ens landar här, Sverige är en stor exportnation och ligger nära den Norska jättefiskmarknaden, så cargo finns och i överflöd.
Paketbolagen går bra DHL Fedex UPS etc tec
som alla flyger på flera flygplatser dagligen som ORB
Ja andra utifrån har tagit över helt klart
Det här har inget att gör med politik, det bevisar Ampola, det är en fråga om en att ha en kompetent ledning vilket uppenbart Ampola har.
SAS har för dyr overhead för cargo flyg.
Sas behöver banta ner sin kostnadsmassa radikalt
Sverige har ingen tradition av fraktflyg i modern tid förutom West och Amapola. West fick ekonomiska problem och blev uppköpta. Amapola har en flygplanstyp som är en väldigt liten nisch i fraktflyget. West finns kvar men flyger större flygplan. Amapola flyger mer passagerare nu eftersom det inte finns mer efterfrågan i deras fraktsegment. Varför är ni så upprörda? Om något borde svenska flygbolag ha en konkurrensfördel av den låga kronan men det är ingen som vill starta fraktflygbolag ändå.
hotet är människor, som medvetet missförstår och vantolkar. Typ som S och MP.
@Klos hur menar du att högern vill begränsa människors rörlighet? Det är ju inte invandrare som står för så stor del av Sveriges flygtrafik. Mestadels är det dem som har råd att flyga som gör det, vilket flera har när vi har en höger regering.
Bättre å rösta på V, MP å S enligt dig då ???
Vilket skämt.
Vill du ha en aktiv flygaffärsverksamhet är den sittande regeringen det bäst vi har f n.
Det är inget fel med å turista inrikes men utrikes kommer alltid å finnas där, så länge inte MP är med å styr….
Se andra länders flygbolag, det börjar röra sig.
Det största hotet mot svensk flygbolagsindustri är SD och de tre regeringspartierna som vill begränsa inresande av människor till Sverige och hellre satsa på inrikes turism som Skansen. Jag har svårt att förstå att någon inom flygbolagsindustrin överhuvudtaget röstar på partier som vill begränsa människors rörlighet. Det är ju detta branschen lever på……
Dyster utveckling. Men detta är en konsekvens av ovilja och att det anställs miljömuppar på Swedavia och övrig ledande poster. Men det sverige ger upp tas gladeligen emot av andra länder. Det är så Sverige funkar tyvärr.
Detta är en direkt följd av S+MP regeringens motstånd mot företagande och flygföretag i synnerhet
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten