Arlanda inget alternativ för BRA, stannar på Bromma
Publicerad den 9 mars 2021Kommentarer
Hur ska du ha det, ena stunden tycker du att BRA ska flytta till ARN. Sedan tycker du att det är bra, att BRA vill vara kvar på BMA.
Är du säker på att det är kaffe i dina pannor.
Låter mer som det är kask, som du tullat av.
Jobbar på ett stort privat bolag där bokningssystemet sällan tillåter resa från BMA pga dyrare biljetter. Kanske blir ändring nu när Air Leap också finns på BMA.
Tror du menar tvärbanan, med den måste du åka till antigen Alvik eller Sundbyberg för att sen byta för vidare transport till City. Inga 10 minuter där. Sen att affärsresenärerna som är i majoritet på Bromma skulle välja tvärbanan före taxi, det tror jag den dag jag ser det.
Jobbar på ett statligt stort företag.Vi gynnas endast av att våra anst flyger till just Bromma pga flexibeliteten för oss är Arlanda inget alternativ,hellre tåget då.
Med den nya dragna tågbanan är man inne i City på 10min typ.Och för avresa har BRA sista incheck 10min innan avg!
Expresståg, pendeltåg, bussar till hela Mälardalen, rabatterad taxi. Hur svårt kan det vara att ta sig till Stockholm? Det är ju hur enkelt som helst numera. Inga problem alls. Gör det jämnt.
Lyssnade på Swedaviaintervjun där de hävdade att BRA i stortsett fått alla slottar som de önskat. Antar att de blev putta på att SAS inte ville släppa några inrikeslinjer eller något.
10 minuter till city, när landar du på Bromma? Mitt på dan eller. Om man ska resa morgon eller sen eftermiddag så sitter man fast i köerna och då pratar vi inga 10 minuter till city. Att Heart Aerospace säger att man kommer ha flygklara kärror till 2026 är en väldigt optimistisk prognos, självklart säger dom det för att kunna säkra finansiering, i verkligheten pratar vi nog ett antal år till.
Gör Bromma till endast inrikesflygplats. All utrikesflyg får flytta till Arlanda.
Enligt Heart Aerospace så är deras eldrivna 19-seatare klar för leverans 2026. De låga driftkostnaderna ökar möjligheten att få en mycket god lönsamhet med dessa plan. Perfekt även att göra om BMA till en elflygplats, det innebär att bullerzonerna kan tas bort vilket möjliggör ny bebyggelse nära flygplatsen.??
15 min från dess att man kliver in i terminalen tills man är på väg till flyget. Så smidigt
Man har försökt lägga ner BMA sen de öppnade för trafik. De kommer fortsätta lika länge till.
Men BMA kommer köra ”Business as usual”
Doink
Många som reser till Stockholm har just huvudstaden som sista destination och slipper gärna Arlanda med all dess krångel/färdväg. Landar man i Bromma är man mitt i city inom 10minuter från det att man landat; så snabbt går det!
Arlanda är bra lämpad för byten, men absolut kass om man tänker stanna i Stockholm city under sin vistelse. Tänk hur mycket tid och pengar man sparar på att resa till Bromma!
Reser jag inrikes är det enbart Bromma som gäller!
Men då missar du ju Stockholms terminal 1!
Arlanda tillhandahåller bara 2 till 5.
Vad härligt att BRA återigen satsar på gemytliga och tidseffektiva Bromma! Jag önskar att även vi på de större flygbolagen kunde fått den möjligheten. Men med knappt 1800m TORA tillgängligt så klarar bara våra Airbus 319 att landa och starta där. Och vi har inga slottider heller. Men kämpa på BRA! Bromma är tidseffektivaste Stockholmsflygplatsen.
När boende i Bromma,Spånga, Kungsholmen,Södermalm,Hässelby mm nu iprincip i ett år haft ytterst få flygningar över sina hus lär klagomålen öka och trycket på stänga Bromma lär växa. Inte omöjligt det slutar i en folkomröstning i valet 2022
Nej! Jag kommer inte att flyga från eller till Bromma. Jag har alldrig flugit från eller till Bomma. Jag vägrar att flyga från eller till Bromma. Det blir ofrivilligt eller motvilligt om jag någon gång skulle behöva flyga till eller från Bromma. ARLANDA flygplats kommer att fortsätta vara mitt bästa val när jag reser från eller till Stockholm
Mycket bra val.
Många länder ser med avund på Bromma flygplats; vi skall vara stolta att vi har denna fina citynära flygplats som inte bara är viktig för konkurrensen mot SAS, utan även viktig för samhällsberedskap, ambulansflyg och tillgängliggör flyget för alla boende i södra stockholm.
Har du verkligen läst artikeln? Det verkar inte så!
Tror BRA:s enda möjlighet att klara sig är just att stanna på Bromma och dess närhet till centrum. Att flytta till stora Arlanda med all dess konkurens skulle vara nog tyvärr vara förödande.
Lite förvånad över BRA och deras senaste beslut om att stanna på Bromma. Deras framtida ev. passagerarunderlag skulle ju öka avsevärt iom en flytt till ARN. Vilka kommer efter corona välja inrikesflyg, möjligtvis från Kiruna och Luleå. Möjligheten att flyga in transferpax till ARN är enda chansen till överlevnad.
Bromma kommer ryka, kanske inte i år men det blir garanterat en förtida nedläggning. Att BRA ska flyga eldrivet 2026 är bara tomt prat. Dels är det tveksamt om det kommer finnas några kommersiellt lönsamma plan att tillgå, sen har BRA många gånger sagt att man ska byta flygplanstyp och sen har det visat sej att det inte funnits pengar till det. Att Bromma skulle drivas privat är bara en dröm, att ett privat bolag kommer skulle få samma avtal om att hyra marken som Swedavia har är helt befängt
Hur är det möjligt att det inte finns tillräckligt med lediga slottar på Arlanda? Redan innan pandemin var det långt ifrån fullt ens i peak. Är det något bolag som sitter och håller på slottar som man inte använder?
Oj vad positiva Flygtorgets raketforskare kan var!
Varför är ni så negativa till att någon försöker dra igång verksamhet?
Pinsamma amatörspekulationer utan någon som helst substans! Patetiskt!
Att BRA skulle investera i elflyg till 2026 är ju inte rimligt, vem försöker de lura? Politikerna som får ståfräs av att de tror att någon större kommersiell aktör satsar på elflyg till 2026? Det finns inte på kartan. Hur gick det med BRA:s investering på nya jetflyg?
att Swedavia ska tänka nytt, är ungefär som att tro på jultomten
Men här fanns det många ” krösamajor”.Negativitet så det bara ryker om det.Det minsta som behövs nu.
Är väl jätte kul att BRA startar igen.Och dom har inga 19 sätes batteriflygplan.
Tror nog en flytt el inte till Arlanda är noga analyserad.
Kram BRA stammis
Jag tror BMA stängs inom några få år. BRA är inte ensamma på BMA längre så jag funderar på att om BRA fortsätter ett tag på BMA för att driva omkull konkurrent? BRA och Leap konkurrerar om samma passagerare på samma linjer och då blir det prispress då det inte finns andra fördelar (t.ex. utrikestransfer) för något av bolagen.
Det känns som att BRA får läggas till historien. På Arlanda hade de haft en chans med enbart ATR72 tills de fått koll igen. Nu känns det som att de kissade på sig, det blev kallt och nu är det inte så kul längre.
Det är tyvärr bara att kasta in handduken BRA.
19 sätes batteriflygplan, hur ska man få lönsamhet?
Tyvärr, pandemin sänkte det här bolaget och dess affärsfördel med Bromma. Arr sen kämpa i motvind mot Swedavia å vingliga politiker gör soppan än värre…..
Det hade varit ett fint tillfälle att flytta och erbjuda Bra kunderna fina anslutningar ut i världen med oss större aktörer. Det finns bara vinnare i en flytt och tänk vilka fina bostads och strövområden det kunde blivit på platsen där start banan ligger.
Hoppas verkligen de omvärderar detta dåliga beslut.
Att BRA skulle vara tillbaka med sin 2019-kapacitet på Bromma i slutet av året är inget annat än fantasier. Seriösa bolag som Lufthansa tror på max 90 % av sin 2019-kapacitet från 2025. Ser ut som om Per G Braathen och Björn Kjos gått i samma skola……
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten