Problem även med SAS LN-RKS?
Den 19e Mars landade en SAS A330 med reg LN-RKS på Kastrup från New York (JFK) och blev sedan kvar på Kastrup i en vecka. Ikväll ska den till Palma de Mallorca liknande som LN-RKN gjorde efter en tailstrike, någon som vet varför..?
svar
Nu är den tillbaka på Kastrup. Då är frågan varför den flög på 10 000 fot då den rimligen ha blivit åtgärdad på Mallorca?
Intressant att se hur en tråd som handlar om ett flygplan som blivit skadat och inte i samband med en flight, så totalt kan spåra ur till att bli ett snack om piloters villkor och kunskap. Hur fungerar ni som gör dessa inlägg och möjligen är piloter, eller är det bara för att det står SAS i rubriken som triggar er?
@ Marcus – det faktum du nævner at folk slutter i SK for at søge til Jet-Time viser bare dit indlæg er useriøst.
Og som SK-pilot skriver, så har Main og Connect samme pilotaftale, hvilket du som SAS ansat burde have vidst.
Main och Connect har exakt samma avtal…
Det hade Marcus såklart haft koll på om han jobbat på SAS.
Vet 1 pilot som lämnat senaste året till ett annat bolag.
Många lämnar för andra bolag som har bra mycket bättre avtal och schema än oss på SAS. För er som är på Main vet att det är många på Link och Connect som lämnar för Norwegian, Jettime och till och med Ryan, så för er som säger att ingen lämnar antar jag att ni är nya på SAS som antingen kommer direkt från flygskolan eller så har ni ingen verklighetsuppfattning.
Som rigtig SK pilot siger – der er ingen (meget få) der forlader SK med mindre de skal på pension, så det er bare med at søge ind så længe vinduet er åbent.
Är knappt någon som slutar förutom för pension…
Vi har tyvärr en hel del problem under line training av våra nya piloter. Många kommer direkt från flygskolan och vi har tappat många erfarna kollegor som valt att gå till andra bolag på grund av olika anledningar (schema, lön, uppgraderingar m.m). Vi har tyvärr inte alls samma standard längre som förr.
LN-RKM är inte ommålad i de nya färgerna. Såg den på Kastrup idag.
Maskinen blev påkörd på CPH, därav att den flög på låg höjd
antagligen trycklöst.
RKS blev påkörd på marken i CPH
Alla SAS A330 som flyger till PMI och Air Europas underhållsbas har inte haft en tailstrike……
Nu flög LN-RKS på 10000 fot hela vägen och så något onormalt är det.
Är LN-RKM ommålad i nya färgsättningen?
Om det nu är en Tailstrike igen så verkar det vara ett problem som SAS har. Eventuellt utbildning eller bristande erfarenhet och förståelse.
Något måste ha hänt med den också. Flög på 10000 fot till Palma.
Troligtvis för underhåll och ommålning. Ln-RKM flyger idag tom från Madrid till Köpenhamn och därför kan RKS nu gå in på service.