DY ARN-FLL, hur går det?
DY ARN-FLL, hur går det?
svar
Det blir intressant att sedan vilken beläggning de får när dom första som väntat på att linjen ska öppna. För det är då det blir intressant. Hur många som reser dit på varje flt.
Avundsjukan på SAS folket lyser igenom.
SAS enda permanenta nya linjer från ARN är Visby och Vilnius det senaste året (kan säker ha missat någon). Medans Norwegian satsat ordentligt på både ARN och OSL.
Jag har gjort en flight i mitt liv med Norwegian och det var till Berlin. Kan konstatera att inom europa så är skillnaden väldigt liten mellan de två LCC bolagen (åtminstone då).
Åker ca 50 t/r om året med *A och då för det mesta med LH pga utbudet från deras hubar samt att jag tidigare haft mycket strul på CPH, och SAS har tyvärr väldigt svårt att hänga med i utvecklingen pga deras dåliga Longhaul nät.
Inom Europa tycker jag dock att dom håller gott och väl. Men en större satsning på longhaul är att önska annars tror jag nog tyvärr att dom snart är rökta.
Bra kabinfaktortal för en ny linje.
Vad passagerarna har betalt för sina biljetter går att undersöka på Norwegians hemsida för den som verkligen undrar och inte bara är ett korkat troll som vill få ut sin ångest över ett trist liv på Norwegians bekostnad.
Prisalgoritmerna följer gängse regler i flygbranschen, billigt i början, ju mer bokningar desto dyrare fram till dagarna innan avgång då det blir billigt igen. På 80-90% beläggning finns det gott om passagerare som betalt tillräckligt mycket för att linjerna skall gå bra med tanke på Norwegians lägre kostnadsnivå. Grattis Norwegian!
Detta va den konstigaste SAS-mupp tråden på länge hahahaha
nä sköt ert eget bolag tack….
Och vad har de 80-90%:en betalat? Då börjar det bli intressant………
FLL-ARN-FLL ca84% fylld kabin sedan start.
FLL-OSL-FLL ca82% fylld kabin sedan start.
FLL-CPH-FLL ca92% fylld kabin sedan start.
Nä, självklart inte! Jag blev bara förvånad när du skrev att det går “alldeles utmärkt”. Tolkade kanske fel, men jag uppfattade det som att du menar att det går bra……..-jag har självklart ingen aning eftersom linjen är ny, och några siffror ännu inte finns. Tycker bara att det blir löjligt när folk börjar prata om hur fullbokat det är då detta inte säger någonting om “hur det går”.
Det behöver ju nödvändigtvis inte gå dåligt heller. Eller hur Wendy?
Jag sa inte att det “gick bra”…
Men snälla ni, antalet passagerare ombord säger väl inte någonting om “hur det går”? Hur tänker ni? Så, om det är fullsatt, och alla har betalat 100 kr, så “går det bra”. Man baxnar………..
Nej, den flygs inte med 737 och det har varit i det närmaste fullt hittills från ARN!
@Tutan
SAS har också planer på transatlantflygningar med B737! Nästa gång jag ska åka långt åker jag båt. Det tar en vecka, men WTF!
6+ timmar i en B737 är inte roligt! Har nyligen gjort en sådan flygning med Jet Time.
Har du den erfarenheten?
Gnäll lite mer Rutten, när du ändå håller på. Allt som inte är SAS är väl fel?
Bara tanken att åka så långt med 3 toaletter som snabbt blir fullskitna. Usch! Har åkt till LPA med TUIFly B737 och det räckte.
130 pax är bra i en 737-700 eller i en A319, vilket jag antar att dom inte kör till FLL om dom nu inte går ner och tankar i Reykjavik, Bangor och något ställe till där borta på andra sidan pölen..
Ca 130 pax är bra pr flight, inte mycket att att vare ledsen för
Alldeles utmärkt.