Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Bara Norwegian har problem med sina Dremliner?

Tråden startades av Airbus

Har funderat om det bara är Norwegian som har problem med sina Dreamliners här på forumet?
Känns lite bolagsinriktat när man ser alla klippa och klistra in saker på forumet här!
Måste väl finnas många andra bolag som flyger med Dreamliner som inte har så frekventa problem som just Norwegian har med sina eller, jag bara undrar?

Publicerad den 2014-01-04 09:30
Skriv ett svar
Antal svar: 25

svar

sv Kaj Videll
2014-02-13 20:43

“Nayak har inget med Boeing att göra – annat än att Boeing har ett underhållskontrakt med de”. Tror du att det innebär att Boeing släppt kontakten med Nayak?. Inläggen blir bara värre och värre.

NAX
2014-02-13 20:26

EILND är iallafall idag planerad att göra sin första flygtur.

BOE578 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 13:00 PST Thursday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 14:53 PST.

BOE578 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 15:00 PST Thursday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 15:30 PST.

hm
2014-02-13 08:01

Så lät det inte när Boeing själva var i OSL för att förklara läget. Ljög de?

Kaj Videll
2014-02-12 23:37

@Klasse

Det är NAYAK som sköter maint på norwegians 787. Dom har inget med Boeing att göra annat än att Boeing har kontrakt med dessa som underleverantör. Jag har personlig erfarenhet av denna organisation. Man kan väl säga att som så många gånger förr: Du får vad du betalar för.

Klasse
2014-02-12 22:35

Det är ju Boeings tekniker själv som utför arbetet på Norwegians Dreamliners så vet inte vem som skulle kunna ta över efter dem 😉

Tui
2014-02-12 21:49

Fritidsresors 787 går superbra. Allt på tid so far. Tror Norrmännen måste skaffa sig lite bra meckar.

John Joseph
2014-02-12 20:40

Vad menar Ni?

787 heter Nightmareliner! Ush!

Observer
2014-02-12 13:08

Då blir konsekvenserna mycket stora för passagerarna. Ingen ombokning och inga avtal med andra flygbolag. Lägg till ett pressat schema för flygmaskinerna.

Thomas
2014-02-12 12:41

Alt SBS
(Shit Behind the Sticks)

Mr Korrekt
2014-02-10 09:25

Vad det gäller B787 gäller tillsvidare bara 4 saker enl mig:
-Åk inte kärran om du vill bli pensionär.
-Skippa fler inlägg härinne än 1st/vecka.
Vi vet ju alla att kärran vidare kommer vrida sig av jämmer och elände.
-Att Boeing´s ingenjörer inte klarar av bättre.
-Att USA aldrig varit på månen. Att allt bara är fejk….

Nadja
2014-02-10 07:51

Det verkar som om Air India också har fortsatta problem med “Dreamliner”

I helgen slocknade flera datorsystem på 11.000 meters höjd mellan Melbourne – New Delhi. Planet fick nödlanda i Kuala Lumpur. Fast i detta fallet får Air India ta på sig lite av skulden själva. De hade inte gjort alla rekommenderade software-uppdateringar……

Air India har 12 “Dreamliners” och 3 st till på order för leverans 2014. De har haft väldigt många små fel som givit försenade eller inställda flygningar. Till skillnad från Norwegian har dock Air India egna reservplan.

Lite mer att läsa här:

http://www.check-in.dk/Alle-cockpit-computere-svigtede-paa-Dreamliner

Ha bra dag där ute.

Mvh/Nadja

Titta Lennart
2014-02-02 15:13

Här är orginaltråden Lennart

Leif
2014-01-05 21:56

Vi kanske kan få “Runway Man” att uttala sig om detta? Han verkar vara bäst i världen på flyganalyser.

@Jämlid
2014-01-05 10:40

Så piloter från KLM, Virgin och inhyrda direkt från Boeing räknas inte som erfaret folk då eller?

Ior
2014-01-05 10:27

Det finns två stora påståenden som gör att vi hör så mycket om just DY problemen.
1. Det är ett skandinaviskt bolaget, ( eller ja.. Typ iaf..) det blir inte samma sak om aftonpressen skriver att 200 pax på en Air india flight blev sena.

2. De flesta ( alla?) utom Norwegian är med i en allians ( pratar långdistans nu) vilket gör det lättare att sätta folket på andra flighter och på så sätt minimera förseningen ur paxens perspektiv.
Dy måste få dit en charter maskin.

Jämtlid
2014-01-05 10:17

Simon Spies lär ha sagt att det enda sättet att driva ett flygbolag på ett smidigt sätt utan störningar är att ha nöjda piloter i cockpit. Så han gav sina chaufförer rimliga anställningsvillkor.
I Norwegians fall hade det nog också hjälpt om man anställt piloter med erfarenhet av långlinjer i stora flygplan.

Nadja
2014-01-04 17:58

Det verkar som om Air India har det lika tufft som Norwegian med sina 787. Dispatch reliablity Jul-Nov 2013 = 65% enligt Aviation Herald.

Sv Analfabet
2014-01-04 14:35

Synd att du inte förstår.

Analfabet
2014-01-04 11:47

Kan ni inte läsa inläggen innan och förstå kontentan av allt så undrar jag om detta är ett forum som bara är till för bittra människor att slänga käft på?

Sv Virrpannor
2014-01-04 11:20

Förklara då för oss vad vi inte förstår!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500