Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norwegian ARN-SFO 3:e maj

Tråden startades av Henrik

I dag på konferensen ”Sverige inom räckhåll” meddelade Norwegian att man startar upp ARN-SFO 3:e maj.

Publicerad den 2014-02-05 21:25
Skriv ett svar
Antal svar: 25

svar

Ruben
2014-02-06 22:24

@Ryr. Det räcker att flyga in till SFO från Europa, vilket jag gjort många gånger,
och upplevt köerna när det står passagerare från 5-6 internationella ankomster med wide bodies som har kanske runt 300+ ombord.
Man ser skillnaden direkt på OAK även om du ankommer domestic.

Ryr
2014-02-06 21:41

@Ruben flyger du LAX-OAK får du inte uppleva dessa fantastiska tull och immigrations genomgångar du beskriver

Ruben
2014-02-06 13:26

Ja du Johan, vistas man i Californien cirka 3-4 månader om året och reser ofta mellan Los Angeles och San Francisco, vilket jag gör, vågar jag påstå att jag har
väldigt bra koll på detta.

Capiche!

Johan
2014-02-06 12:42

Ruben!

Vet inte var du fått din siffra på 45 minuter på men men… Man kan också se det som så att OAK ökar sin internationella trafik med 33% och därmed bör det ta riktigt mycket längre tid med immigration än vad det gör idag.

Capiche!

Ruben
2014-02-06 11:35

@Pincy, du får nog lära dig att läsa, och tänka till.
OAK är ca 45 minuter snabbare än SFO just på grund av att man har betydligt
färre internationella ankomster på OAK.
Capiche !

PF
2014-02-06 11:31

AOCt sägs vara godkänt men ej utfärdat.

Linkan
2014-02-06 11:28

Problemet för Norwegian är att man saknar ett AOC i Irland (KANSKE ALDRIG BLIR GODKÄNT).

Dispensen att flyga på Norskt AOC med utländsk besättning gäller för de tre B787 de har idag. Varav en faller ifrån i slutet av februari.

Då har de bara två B787 de kan flyga med om de inte skaffar Norsk personal.

Maj-Britt Pedrosson
2014-02-06 11:22

DY:s satsningar från ARN är inget att yvas över för oss som gärna välkomnar ett närmande mellan Stockholm och resten av det globala samhället.

DY:s glesa frekvenser och frånvaro av mycket av den service som tilltalar de som reser i tjänsten innebär inte ett bättre utbud av direkta affärsförbindelser.

Snarare kan det få motsatt effekt eftersom DY trots allt tar en del av trafikvolymen och riktiga legacy carriers kan tveka inför en satsning på Stockholm.

Pincy
2014-02-06 11:09

Hej!

Märkligt att det finns så många människor i Sverige som har kunskap/erfarenhet om hur lång tid immigrations- och tullkontrollen tar på OAK.

Enligt flygplatsens egen “route map” http://www.oaklandairport.com/routemap.shtml, har det i dag bara tre internationella destinationer, Guadalajara och Mexico City i Mexico, samt Azorerna!!!

Jag skulle bli mycket förvånad om alla ni med åsikter har flugit in på en internationell flight till OAK.

Ruben
2014-02-06 10:53

Från OAK till down town SFO är det cirka 4 km längre än från SFO.
Den stora skillnaden ligger i att US customs och immigration är cirka 45 minuter snabbare på OAK än på SFO. På 45 minuter hinner man ganska många kilometer.

Paul
2014-02-06 09:06

Oakland! Spännande, kul att Arlanda äntligen får rutter till västkusten tack vare Norwegian.
Hoppas de öppnar upp Chicago och New Orleans också, två städer jag gärna besöker.

Henrik
2014-02-06 08:41

Jacob pratade väldigt mycket om att det är bråttom att snabbt sätta igång satsningar på att bygga ut Arlanda och få hit fler direktlinjer ut i världen. Han menade att såväl politiker, näringsliv och flygbranschen som helhet måste prioritera detta omgående.

CS
2014-02-06 08:27

Vet någon vad Connect Sweden och Jacob Wallenberg sa igår?

Sim
2014-02-06 08:22

Vad var det för konferens? Hade de inte meddelat det innan?

Reality
2014-02-06 06:18

Spännande att se hur mycket nya förseningar som kommer att uppstå. OAK är en ganska tråkig flygplats, där Spirit och Southwest har mycket inrikestrafik. Tror att SFO hade varit ett bättre val.

Henrik
2014-02-06 05:55

Jag får ta på mig att jag skrev fel från början. Norwegian meddelade på konferensen att man skulle börja flyga på San Fransisco, inte SFO specifikt.

Jag tyckte dock att det var en kul nyhet som var värd att diskutera bland oss flygintresserade i detta forum. Måste säga att jag tycker att det är väldigt tråkigt att nu läsa era otrevliga, vassa och omogna kommentarer. Trist!!

Nisse
2014-02-06 02:30

Visst är det närmare från oaklands flygplats till union square men då måste man simma över bukten, bilvägen från SFO till stan är nästan 10km kortare.

Humle Dumle
2014-02-06 02:29

Det beror väl på vart man ska. Men om vi nu ska mäta centimetrar är SFO bäst om man ska till San Francisco eller Silicon Valley.. När det gäller övriga Bay Area ligger OAK bättre till.

Leolb Luap.
2014-02-06 02:19

Hörni! Lite högre nivå kan ni väl hålla på diskussionen. Visst ligger SFO något närmare Frisco än OAK, men skillnaden är så liten att det inte är värt att börja kasta skit på varandra.

SFO
2014-02-06 00:53

….dessutom heter bron Bay Bridge och inte Oakland Bridge, ett tips vore väl att åka dit först och se hur landet ligger innan man hittar på en massa skit.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500