Norwegian flyger ARN-LGW med B787 Maj-Juli
From 06MAY14 to 24JUL14, Norwegian plans to operate Boeing 787-8 aircraft on London Gatwick – Stockholm service. The Dreamliner is to operate this route twice a day, on weekdays only.
DY2852 LGW0940 – 1300ARN 788 x67
DY2856 LGW1655 – 2020ARN 788 4
DY2856 LGW1700 – 2020ARN 788 x467
DY2849 ARN0705 – 0840LGW 788 x67
DY2853 ARN1415 – 1550LGW 788 x67
http://airlineroute.net/2014/03/31/dy-lgwarn-may14/
svar
Du har en liten risk att få flyga Dreamliner om du väljer flyga via USA. Annars är risken 0
Blir det billigare biljetter på dessa avgångar? Med tanke på att kapaciteten ökar, borde antalet billiga biljetter också öka? Eller kör man dom hellre halvfulla?
Utan att vet förmodar jag att 787 har x antal fler stolar än 738?
Ska til Mallis om 1 vecka med NAX , har jag en chans att åka med 78??
Som nytt crew behöver man ett visst antal sektorer med träning. Att flyg stockholm- new york eller Bangkok är ineffektiv träning med mycket dötid. Kortare sektorer går snabbare och träningen blir mer effektiv.
Ploppade precis upp fler!
DY6203 Arlanda-Alicante flygs lördagar under maj-juli med B787-8
DY6204 Alicante-Arlanda flygs lördagar under maj-juli med B787-8
Nya flighter inom Europa med Dreamliner under maj-juli!
DY6102 Arlanda-Malaga flygs på söndagar under maj-juli med B787-8
DY6103 Malaga-Arlanda flygs på söndagar under maj-juli med B787-8
@svar järnridån , aha så du har talt med DOT ?? men så kan du vel også oplyse om hvornår tilladelsen träder ikraft?
Pierre – Så sent som 2002 ville Sverige (läs SAS !) i o m “open Skies avtal” bara tillåta svenska och amerikanska flygbolag att trafikera USA/Sverige, vilket givetvis EU förkastade omedelbart.
Mycket har hänt sedan dess och då fri etableringsätt råder inom EU kan du tro vad du vill, men Norwegian kommer få sitt tillstånd !
Ja der er godt med B787’r til line training da de jo ikke får flyve USA et par af dem.
Og nu har vi 1 apr. og stadig ingen godkendelse fra USA .
Dessa flighter kommer tydligen bli ersatt av en Euro Atlantic B767-300.
Häftigt. Flyga 787 i Europa
Det går att boka ARN-LGW-ARN för 1.686 SEK inklusive skatt och avgifter 🙂
Häftigt att kunna flyga Arlanda-London med widebody. BA har ju också några avgångar i veckan till LHR med B763
Massive line training is the reason FD and cabin.
Longhaul flighterna från LGW börjar i juli så jag tror att orsaken till dessa flighter är nog för att LGW-crewet ska få träna.
Då troligen med svenska supervisors.
Finns säkert en anledning att man valt att flyga på ARN istället för OSL, då man kan “skifta” flyg på ARN ifall Nayak behöver rycka in för service 😉
Hm märkligt skall inte denna kärra operera longhaul?