Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Hoppas på Ryanair!

Tråden startades av Surafiel Mumbinga

Är det någon mer än jag som hoppas på ARN – MMX och ARN – GOT samt ARN – SFT nu om (vilket förmodligen blir av) , om man plockar bort flygskatten?

VR Snabbtåg lär få sig en ordentlig skjuts….Dock inte framtåt. Konkurrensen lär bli stenhård!

Ryanair, tycker iaf jag, är ett av de bästa bolagen på Europa. Fräscha Boeing 737 och oftast Max. Man köper det man behöver. Varken mer eller mindre…

Eran input utan att “klanka ned” för mycket på Ryanair. Jag vet att många kanske tycker att man “blir strandad” eller att kabinen tjänar för lite etc…Det handlar inte min tråd om.

Publicerad den 2024-09-01 18:05
Skriv ett svar
Antal svar: 16

svar

AK
2024-09-16 22:19

Sv: Marklund
Med tanke på att man bara för ett par år sen kunde flyga GOT-ARN för 59 spänn gjorde nog att många övervägde det över både tåg och buss. Sen att Flygbussen till Landvetter och AEX från Arlanda kostar multum gjorde nog att priset gick jämt ut i slutändan tyvärr. Tidsmässigt något bättre än tåget och oerhört mycket bättre än bussen mellan städerna.

Marklund
2024-09-11 10:26

Ena poängen med att flyga inrikes till Arlanda är bytesmöjligheterna och genomgående biljetter. Ryanair säljer bara point to point. Den andra poängen är att ha bra flygtider så att man kan komma fram före mötet och åka efter mötet. Ryanair flyger några gånger i veckan på tider som passar dem.

Fattar inte vem som flyger Ryanair ARN-GOT, känns som konkurrenten snarare är Flixbus än SAS

Sv @737 - Surafiel Mumbinga
2024-09-10 13:40

Jag tycker det var bra att Ryanair slutade flyga inrikes från Skellefteå!

Bor i Skellefteå.

@737 - Surafiel Mumbinga
2024-09-10 05:34

Jag tror som du.

Ta flygskatten gånger fullsatt 737 eller 737M så har du verkligen något att konkurera med. Förstår inte varför inte andra ser det här?

Vissa verkar även tycka eller tro att Ryanair inte är intresserade av Sverige inrikes alls. Så är nog inte fallet. Då skulle man inte testat från början heller vilket Norwegian gjorde.

Tack för tipset som någon skrev om där. Inte för mig själv, men mest för att jag känner folk som bor i SFT som verkligen tyckte det var synd när Ryanair försvann. Av Förklarliga själ.

Sedan kan tilläggas att när jag flög Ryanair på både Malmö och Göteborg var det fullsatta kärror.

Klart det lönar sig!

737
2024-09-08 14:52

Nedläggningen av inrikeslinjerna hade ingenting med beläggning osv att göra, multiplicerar man flygskatten på “70” gånger antalet passagerar så blir det rätt mycket pengar i onödig skatt…Nedläggningen kom ner till flygskatten samt att andra rutter tjänade mer pengar, då Ryanair utökar på Arlanda varje år så kan inrikes absolut komma tillbaka när fler kärror är på plats att flyga

Johnny
2024-09-08 12:31

Ryanair kommer inte att vara intresserade av svenska inrikes linjer.

Det passar inte Ryanairs strategi med lågfrekvent trafik på mångadestinationer.

Om eninrikeslinje ska vara relevant måste man ha minst sex dagliga avgångar varje riktning.

Därför kommer inte Ryanair att vara intresserad av detta

B
2024-09-07 18:51

Ryan har redan försökt och lagt ner alla inrikeslinjer. Knappast 70 spänn i flygskatt som gör skillnad…

Urban
2024-09-07 09:53

Ryanair annonserar ut ett lågt pris men resultatet blir ofta mycket dyrt för den marginella servicen de erbjuder!

Beviset är att de tjänar pengar på sin boskaps transport.
Är de vad ni vill ha så är det ok för mig.

Men de säger mer om Er än om Ryanair!

RYR
2024-09-03 14:44

Kan bara hoppas att dom kommer tillbaka inrikes och konkurrerar ut boskapsfösarna Amapola på vår norrlandslinjer.
Både Ryanair och Amapola ser sina “kunder” som boskap, skillnaden är att med Ryanair så flyger man mycket billigare 🙂

ABC@@ABC
2024-09-03 12:50

Att de inte tog reda på vilken dag vi firar jul i Sverige och att de serverade alkohol på inrikesflygningar före 11 känns som rena parenteserna. Att inte ta reda på basala trafikmönster inrikes känns inte så svårt men det var tydligen omöjligt för Ryanair. Man får nästan känslan av att planeringen utgår från att “flyg vart som helst när vi har en stund över” så får vi se hur det går..

@ABC
2024-09-02 20:00

Utveckla gärna

Agree
2024-09-02 19:40

Håller med dig, RYR är nog bland de bättre bolagen i Europa, de som säger annat har ingen koll.

Men tror som tidigare talare att de nog inte ser någon vinning med inrikes i Sverige.

Vet att DY börjar med SFT dock om det är intressant för dig.

Surafiel Mumbinga
2024-09-02 17:47

Det är sant och bra tankar ni har där.

Tror ni inte Ryanair är tillräckligt bra för att konkurrera ut exempelvis VR snabbtåg som nu drivs av finnarna?

Tydligen ska finska trafikverket även ha varnat för hur svår sträckan Göteborg – Stockholm är.

Tror att de måste ändra på sina koncept!, Gamla MTRX var inte bra!

ABC
2024-09-02 14:14

Ryanair tycks totalt ointresserade av den svenska marknaden. Man nöjer sig med inkommande trafik och de svenskar som hittar till Ryanair p.g.a. låga priser eller udda rutter. Försöket med inrikes var så bedrövligt genomtänkt att man undrar om någon ansvarig ens besökt Sverige? Resultatet blev givetvis total katastrof och skadeglädjen bland alla ryanhatare total och för en gångs skull förtjänade Ryan att bli utskrattade.

Utrikes
2024-09-02 10:31

Blir nog inga inrikes för Ryanair då det inte är lönsamt.
Frågan är vilka nya utrikes linjer dem ska lägga under 2025?

Axel
2024-09-02 08:58

Tror inte Ryanair kommer tillbaka med dessa tidigare rutter. Inrikesflyget i Sverige är för liten marknad. Ryanair tjänar sina pengar på tilläggstjänster som bagage, priority boarding, mat och dryck ombord osv. Ytterst få inrikes som är billiga att betala för detta.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500