Ryanair stuvar om i trafiken inrikes i Sverige
Publicerad den 20 december 2023Kommentarer
De bolag som staten är delägare i genererar varje år ett betydande överskott.
SAS är ett av bolagen.
Resultatet efter skatt uppgick till 20,6 miljarder kronor.
SAS har betalt en hel del skatt under första halvåret nämligen 2.142 MnKr.
Ryanair har inte under samma tid betalt tillnärmelsevis lika mycket till Sverige.
Härligt! Låt oss hoppas att Norwegian kommer tillbaka på dessa linjer. Norwegian är ett betydligt bättre alternativ för kunderna och kommer med stor sannolikhet kunna fylla kärrorna bättre än Ryan.
Jag tror inte Ryanair “envisas” med att flyga till Västerås…antagligen gör dom pengar på linjen. Dessutom står väl Västerås kommun för en del av kostnaden m stora rabatter. Ryanair kör ingen linjen av goodwill.
Grattis Skellefteå. Utan Ryanair kommer SAS höja biljettpriserna för att betala advokaterna i USA. SAS pengar går annars oavkortat till Danmark, Holland ,USA och Frankrike och framöver blir det ingen skatt i Sverige heller, mer än den alla bolag, inklusive Ryanair betalar.
Varför envisas Ryanair med att vara kvar på Västerås flygplats? Lägg ner för det räcker med Arlanda.
Vi är ekonomiska och krävande. Vi väljer bolag med bättre service!
Varför sända våra pengar utomlands?
Rimligsvis är det endast lönsamt/ i närheten av lönsamt på veckoslut och då sätter Ryan hellre flygen någon annanstans på en rutt med mer potential. Flög Ryan SFT-ARN en måndag nu i maj och verkade vara ganska glest med resenärer både dit och ner till Arlanda, särskilt glest för Ryan-standard.
Hur kan skellefteå inte varit lönsamt med tanke på alla batterifabrikarbetare?
Artikeln briljerar inte med trovärdig detaljkunskap. I fakta missar man att tex under Göteborg omnämns två flyg i veckan, medan det i verkligheten är två flyg per dag.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten