Ryanair mot konkurs?
Resultatet rasar i Ryanair. Labour unions i många länder kommer nu med nya, og kostbara krav. Bolaget har mycket dåligt image. Kan Ryanair gå mot konkurs?
svar
Multiplikatoreffekten fungerar inte bara med statliga medel, den fungerar lika bra inom den privata sektorn.
Foreslar att du tar en kurs i ekonomi. Jag svarar inte pa dina personliga attacker och ohyfsade kommentarer.
“Jo, multiplikatoreffekten ar en mycket viktig parameter att ta hansyn till.
Tyvarr fungerar den i bagge riktningarna.” Förklara varför, om du kan.
Läs och begrunda, samt att förstå.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Multiplikatoreffekt
Jo, multiplikatoreffekten ar en mycket viktig parameter att ta hansyn till. Tyvarr fungerar den i bagge riktningarna.
Men hur som helst sa bidrar okande flygtrafik till den ekonomiska utveckligen som inkluderar flygplatsen och mycket annat.
Bolag som Ryanair, Norwegian och liknande bolag skapar manga nya jobbtillfallen pa marken och i luften.
/Skattebetalare
Ja, skattebetaler, og ved hjelp av teorien som heter multiplikatoreffekt omsettes dette flere ggr i økonomien….
Man kan jo ta Stansted, jeg vet ikke hvor mange arbeidsplasser på flyplassen og rundt den som er avhengig av Ryanair.
Ta også alle de som eier eller leier bolig i nærmeste by Bishop Stortfords…..
Hadde forøvrig noe så uvanlig som en engelsk kaptein, ut fra annonseringene, tilbake til OSL, på FR1394 onsdag kveld.
Helt riktigt som du sager. Mera business for hotell, restauranger, shopping centers, etc, etc.
Skattebetalare
I den norske Finansavisen. Tas det i dag et krafig oppgør med MOL, og hans groteske omtaler av sine konkurrenter. Overskriften: «Svinet O’Leary» Søk på nettet, og les selv!
Skattebetaler, holder langt på vei med deg.
Det du ikke skriver er hvilke positive ringvirkninger, arbeidsplasser, turisme osv 150 mill årlige Ryanairpax kreerer.
Det er ikke få arbeidstilfeller…..
Europa har slutligen vaknat och insett att f.d. statligt agda monopolbolag ar inte vad den resande publiken vill ha. Ryanair har pa kort tid utvecklats till ett flygbolag med lika mycket trafik som det gamla f.d. statliga monopolbolaget Lufthansa. Det sager allt. Att sedan fsck och anstallda hos f.d. statliga monopolbolag protesterar ar val helt naturligt eftersom de inte tal konkurrens och verkar inte annu ha fattat vad en fri marknad innebar.
Det snakkes om overskuddet går ned, fra EUR 1,5 mrd per år til EUR 1,0 mrd per år.
Penger det også, ingen krise.
Europa har börjat vakna och land efter land frågasätter Ryanairs modell. Du ska vara anställd i landet där du har bas, inte på Irland. Tillslut kommer MOL att få ge med sig, kanske tar några år till. Att FR är en språngbräda till andra bolag är inget nytt och så kommer det nog alltid att vara. Men sista åren har man inte haft kontroll på den takt som piloterna och nu även kabin lämnar och det är alarmerande för MOL om han vill ha sina fly i luften. När det blåser som värst hemma är MOL duktig på att rikta blickarna åt ett annat håll.
Löjligt. Ryanair hittar alltid nya sätt att hitta kvalificerad personal till reapris.
Vad kommer härnäst, kanske piloter från University of Arizona?
Konka kommer nog Ryanair inte att göra Men man har stora problem med att få och fram för allt med att behålla kvalificerat personal, fram för allt piloter. Tiden där det gick att ha medeltida arbetsvilkor och löner går förhoppningsvis mot sitt slut