Cimber Sterling
skal de inn på Oslo-Bergen v.v. i konkurranse med SK og DY?
svar
an vi ikke holde oss til emnet, eller ta diskusjonen(jfr de siste innlegg) i en egen dedikert?
Chefer hoppat av? Dom fick väl sparken och Bertilsson tar över Cimbers roder enl Danska tidningar. Vad tror ni vilken kommer vinna commuter trafiken i Skandinavien Skyways med Igor i ryggen eller Fincomm med Flybe?
If I was a shareholder in SAS I would start to be seriously worried by now. Fincomm with Flybe a very serious and recognized operator together with Finnair is engaging in Scandinavia. This will be feeding the Finnair network. Time for another money injection SAS?? lets see
Pengarna Manswell gruppen satte in är redan slut och nu vill nya ägaren att personalen ska jobba 10% mer för samma lön. Med alla lönesänkningar som varit så är väl personalen uppe 50% för samma lön nu.
Jag måste säga att hela Manswell affären verkar rörig och att blanda in Cimber/Sterling i det hela känns inte vettigt med tanke på de enorma förluster detta bolag gör. Flera ledande chefer på Cimber har dessutom hoppat av i veckan. Men tiden får utvisa.
Någon som vet var B 737:orna som Cimber Sterling hade vart dom skall?
Klart at Europas 7de største rute bør ha flere enn to aktører. MEN, å foreslå å benytte en turbo-prop mot alle mulige 737-varianter er veldig optimistiskt.
men hvorfor satser de ikke ut fra rygge lufthavn istedet for gardemoen. SK og DY flyr jo med 737 maskinenen så kommer Cimber med ATR maskinene dette kommer ikke se bra hvertfall ikke fra Oslo.
Airport Coordination Norway, de som “slotter” bl.a. OSL og BGO har offentliggjort vinterprogrammene. Der fremkommer QI 5221-9 på begge lufthavnene med destinasjon xxx og flytype ATR 72. En maskin som skal gå 5 ggr hver dag og retning dag 1-5, 3 ggr dag 6 og 4 ggr dag dag 7.
De at CimberSterling har slots betyr ikke at de vil fly.
Undra hur länge Cimber får behålla samarbetsavtalen med SAS. Tror inte att SAS är så glada för den nya ägare.
hmmmm hvor har du fått denne informasjon fra ? Dette er noe nytt