BRA förstärker med Fokker 50
Publicerad den 11 september 2017
Kommentarer
Så många typer?? Två typer har vi nu på BRA. RJ och ATR. är det många?? Vad menar du?
Maskin nummer ett skall inte slingas mellan Halmstad och Visby, utan Halmstad-Bromma-Visby-Bromma-Halmstad, Tisdag-Fredag
Mycket intressant! 1973 startade Linjeflyg som första jetoperatör inrikes mellan BMA-KID med Fooker 28 de hade från BMA testat en DC9:a men det blev för mycket oljud.Resten av sagan vet vi.När inte SAAB2000 opereras,dom hade väl 13st tror jag,går detta bolag i rätt riktning?Har bolaget kunskap att hantera de nya planen(C-series) när man inte orkade med SAAB:en,utvecklingsmässigt väldigt lika.
Det är inte många veckor sedan, som BRA stolt förklarade att man nu minsann hade fasat ut sina sista 2000. Det var inte någon då på BRA, som kunde se ett behov av en modern 50-sätare…?
Fokker 50 var gamla redan när Saab 2000 gjorde sin jungfruflygning…
Påsen i stolsfickan framför utnyttjas säkert när det blåser upp.
Hyr man in maskiner slipper ens egen teknik avd sköta dito teknik nämnvärt. Crew från amapola…cabin från bra?
Hyra in=man kan ställa krav…fasta priser.
Tyvärr framtiden på mindre linjer och projekt.
Ett flygbolag som i en så liten flotta flyger med så många typer är inte särskilt effektiv. Standardisering är det som ger ekonomi. BRA är på fel väg…
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten