Jet när flyget återvänder till Arvidsjaur och Gällivare
Publicerad den 13 augusti 2018
Kommentarer
Kommer den kunna landa på Gällivares korta bana på vintern är ju frågan?
En aktör som är stabil utöver giltigt AOC är viktigast och bäst. Sen om det är svenskt eller kommer från ngt annat land inom Europa har ju noll betydelse.
Bolaget är delägt av LOT och flyger som sagt redan åt SAS.
Bra gjort????
Intressant att man i artikeln närmner 4 ATR, man nämner inte då att RJ har en flotta på 12 CRJ, det utgör ryggraden både i den egna produktionen och den för LOT, samt 2 st ytterligare ATR 72 6 som flygs från Tallinn.
Det kunde har blivit ett svenskt bolag om något svenskt bolag hade lagt ett bud. Nu la inga svenska bolag bud på upphandlingen.
Så återigen tar staten in ett bolag från Öst.
Som inte har gällande kollektivavtal. De har på de danska ATR piloterna men inte på restesterande.
Och varför inte ett svenskt bolag så att skatter, avgifter, moms och sociala avgifter kommer tillbaka i statskassan.
Det är bara att gratulera till högvinsten. Ett riktigt bra flygplan mot tidigare skramliga och långsamma turbopropp.
og innenfor Star Alliance, vil således man få bonuspoeng ?
Eller er det en klausul mot det ?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten