Lufthansa belönas i Monocles ”Travel Top Fifty”
Publicerad den 19 november 2009– Vi gör en energisk efterforskning världen över för att sammanställa Travel Top Fifty. Det underlättar att vi reser till alla de stora affärshubbarna i stort sett varje vecka och rapporterar från över 100 länder varje år. Att Lufthansa vann fyra av femtio kategorier i undersökningen visar på ett intelligent flygbolag som är dedikerade till service, sa Tyler Brûlé, chefredaktör på Monocle.
Lufthansa är en av de högst rankade aktörerna i undersökningen och belönas med fyra utmärkelser:
Nr. 47, Bästa flygvärdinna: Luftansas flygvärdinna Naria Fau Wakamoto hyllas för ”sin värdighet, sitt eleganta sätt och sitt vaksamma öga” i förstaklass på München-Tokyo-flyget.
Nr. 27, Bästa kombinationserbjudande inom flyg: Lufthansa Italia belönas för “att man visat italienska konkurrenter hur man tar fram ett attraktivt erbjudande med direktflyg från Italien till Europas storstäder”.
Nr. 07, Bästa lounge: Lufthansas förstaklasslounge i München fick toppnoteringar för att “göra reseupplevelsen så bekymmersfri som möjligt”.
Nr. 05, Bästa Internetuppkoppling ombord: Introduktionen av Flynet fram till år 2011, på upp till 100 långdistsansflyg, avgjorde Monocles fjärde och sista rekommendation av Lufthansa.
– Vi är väldigt nöjda med de fyra utmärkelser vi belönats med i Monocles Top Fifty. Detta bevisar att vår konstanta strävan att förbättra våra produkter och tjänster både på marknivå och ombord uppskattas av våra kunder. Innovation, trygghet och den personliga service som våra team erbjuder gör oss till Europas ledande flygbolag, säger Dr. Karsten Benz, Lufthansa Vice President Sales and Services Europe.
Monocle Travel Top Fifty inkluderas i nr 29 av tidningen, som finns tillgänglig från 19 november. För första gången finns även ett foto av varje kategorivinnare.
Om Monocle: Monocle lanserades i februari 2007 och är en ledande medieinstitution med tidningar, webb och försäljningssavdelningar. Via högkvarteret i London levererar man ett tydligt och omfattande budskap i både tryckt och digitalt format till en skarpsynt och högutbildad global målgrupp. Monocle fokuserar på globala affärer samt kultur och design från världens alla hörn.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten